Zoek MDM

Bulletin

Problemen met een Ford Explored uit 1997 met extern geluid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43887 door handmatig-mechanisch
Toen ik een steile helling opreed, besloot ik de versnelling in neutraal te laten staan, vervolgens gas te geven en in de tweede versnelling te zetten zonder hem de tijd te geven om in de versnelling te schakelen. Dit veroorzaakte meteen een schurend geluid, zoals een tandwiel of tandwiel.
Wat er nu gebeurt, is dat wanneer ik gas geef en mijn voet van het gas haal, het hetzelfde geluid maakt als wanneer ik bergafwaarts in de versnelling schakel.
Ik heb geen problemen met de versnellingsbak, want die werkt prima. Alleen wanneer ik gas geef, maakt hij dit geluid. Kan iemand me wat advies geven? Of weet iemand iets soortgelijks dat hem is overkomen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43962 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met een Ford Explored uit 1997 extern geluid
Er kan wat speling in de aandrijfas zitten en als hij trekt, maakt hij geen geluid, maar als je hem losdraait, raken de tanden tussen de tandwielen elkaar bijna. Dat is mij overkomen met een Peugeot. Het gebeurt, er gebeurt niets, het is gewoon dat de tandwielen al beschadigd zijn... niets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43965 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met een Ford Explored uit 1997 extern geluid
Hallo, controleer de bout die met de satellietontvanger verbonden is; deze is mogelijk gebroken. Controleer de dwarsbalken van de as. (De satellietontvanger zit in het differentieel.)