Zoek MDM

Bulletin

Nissan V16 (Tsuru) geen vonk, geen puls

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 7 uur geleden #43844 door handmatig-mechanisch
Nissan V16 (Tsuru) geen vonk, geen puls Geplaatst door manual-mecanica
Hallo.
Plotseling sloeg de Nissan af en start niet meer. Er is geen vonk of pulsen van de injectoren. Alles is gecontroleerd: brandstofpomp en druk in orde, zekeringen en relais in orde, 12V en massa op de verdeler in orde. De hele verdeler is vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde. Heeft iemand een schema om de aansluitingen van de ECU te controleren of enig idee waar het probleem zit?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 5 uur geleden #43845 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp Nissan V16 (Tsuru) zonder vonk, zonder pulsen
Controleer of de ECU niet vastgelopen is of kapot is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 34 minuten eerder #43850 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp Nissan V16 (Tsuru) zonder vonk, zonder pulsen
Hoi Kikemec, als ik met het blote oog naar de ECU kijk, zie ik niets vreemds. Wauw, wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik blijf zoeken. De kabelboom is intact; er is niet mee geknoeid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43856 door handmatig-mechanisch
Ik moet het bouwjaar en het motortype weten, zodat ik je kan helpen. Voordat ik de ECU uitsluit, controleer ik eerst of er 5V-referentiespanningen op de positiesensoren (TPS) en temperatuursensor staan, en of er twee 5V-kabels vanaf de verdeler lopen voor de toerental- en BDP-signalen voor elke cilinder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43860 door handmatig-mechanisch
Hallo, man. 2005 Nissan 1.6 16v GA16DNE motor.
De referentiespanning van 5 V is aanwezig op de TPS en ECT. Vijf draden zijn aangesloten op de verdeler: 12 V voeding, massa en 5 V. De verdeler heeft een ingebouwde nokkenassensor en spoel. De spoel heeft ook stroom. De doorverbinding tussen de verdelerplug en de ECM is goed. De voeding naar de ECM en massa zijn in orde.