Zoek MDM

Bulletin

Dodge Ram 2500

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 dag geleden #43830 door handmatig-mechanisch
doger ram 2500 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een Dodge Ram 2500 met een probleem: het toerental blijft hangen, rammelt en zakt langzaam weg.
De scanner geeft de codes P2509 en P1757 aan. Ik heb de code gewist en hij gaf code P1757 terug.
Als iemand een soortgelijk geval of een oplossing heeft, is alle advies zeer welkom. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 dag geleden #43832 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Doger Ram 2500
Bouwjaar en motor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43857 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Doger Ram 2500
De code P2509 verwijst naar een storing in het interne geheugen, maar dat is zeer zeldzaam. Als de storing na het wissen verdwijnt, komt dat misschien doordat de accu leeg is geraakt, of beter gezegd, doordat de accu bijna leeg is en daarom die storing is opgeslagen. De andere DTC verwijst naar een lage druk in de regelaar. Dit kan worden veroorzaakt door het lage toerental dat u noemt of door een storing in de transmissie, elektrisch of hydraulisch. Als uw probleem is dat de auto niet accelereert en het toerental daalt naarmate de motor meer uitvalt totdat hij uitschakelt, kunt u het beste de brandstofdruk testen. De elektrische overbrengingsdruk kan laag zijn. Ik had een probleem met een Ford. Deze werkte normaal, maar toen hij opwarmde, viel hij uit bij hoge toerentallen totdat hij het punt bereikte waarop hij niet meer vooruit reed en uitschakelde. De opgegeven druk was, als ik me niet vergis, 75 psi en toen de storing optrad, daalde de druk naar 20 psi. Het kan geen kwaad om de oliedruk van uw transmissie te controleren op de foutcode die u ervaart. Als u vragen heeft, staan we voor u klaar. :)