De code P2509 verwijst naar een storing in het interne geheugen, maar dat is zeer zeldzaam. Als de storing na het wissen verdwijnt, komt dat misschien doordat de accu leeg is geraakt, of beter gezegd, doordat de accu bijna leeg is en daarom die storing is opgeslagen. De andere DTC verwijst naar een lage druk in de regelaar. Dit kan worden veroorzaakt door het lage toerental dat u noemt of door een storing in de transmissie, elektrisch of hydraulisch. Als uw probleem is dat de auto niet accelereert en het toerental daalt naarmate de motor meer uitvalt totdat hij uitschakelt, kunt u het beste de brandstofdruk testen. De elektrische overbrengingsdruk kan laag zijn. Ik had een probleem met een Ford. Deze werkte normaal, maar toen hij opwarmde, viel hij uit bij hoge toerentallen totdat hij het punt bereikte waarop hij niet meer vooruit reed en uitschakelde. De opgegeven druk was, als ik me niet vergis, 75 psi en toen de storing optrad, daalde de druk naar 20 psi. Het kan geen kwaad om de oliedruk van uw transmissie te controleren op de foutcode die u ervaart. Als u vragen heeft, staan we voor u klaar.