Zoek MDM

Bulletin

yundai santamo no aranca

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden - 11 jaar en 9 maanden geleden #43770 door handmatig-mechanisch
Yundai Santamo start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn vraag is de volgende: ik heb een Hyundai Santamo. Het probleem is dat hij wel start, maar na een aantal keer starten heb ik de relais die onder het dashboardkastje naast de ECU zitten niet vervangen omdat ze kapot waren, maar daar weet ik verder niets over. Help me alstublieft, want mijn vrouw heeft het nodig. Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 11 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43775 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Yundai Santamo start niet
Allereerst moet je controleren wat er ontbreekt als de auto niet start: de vonk, de brandstof of de compressie. Het is niet altijd zo eenvoudig als een zekering of relais, daarom hebben we meer informatie over de oorzaak nodig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43776 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Nou, als hij niet start, start ik hem met de bougiekabel eruit en dan slaat de vonk over. Ik heb de brandstofpomp vervangen, denkende dat het lage druk was, maar hij levert goede druk. Ik heb een compressietest gedaan, de Ariva geeft 120 aan voor alle 4 cilinders. Mijn vraag is of een module of de sensor kapot is? De truck zelf start, maar als ik hem na een tijdje stop, doet hij het niet meer. Wat me ook opviel, is dat als hij plotseling start, het toerental opnieuw vastloopt op 800 en soms op 2000? Zou het er iets mee te maken kunnen hebben? Ik zou de aarding van het chassis en de motor moeten controleren en als laatste de bougies van elke module, het is buitengewoon vreemd. Ik zou het op prijs stellen als je nog een suggestie hebt, overweeg het alsjeblieft. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43778 door handmatig-mechanisch
Als je compressie en vonk hebt, zou je brandstof moeten missen die om de een of andere reden niet wordt ingespoten. Als je wel vonkt, is het waarschijnlijk de sensor. Als hij niet start, giet dan brandstof door de inlaat en test. Wat betreft het toerental, het zou geaard kunnen zijn, maar hoe is de accu? Overkomt dit ook Peugeots?