Zoek MDM

Bulletin

Hulp met de Suzuki SX4 2010 Tijd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43741 door handmatig-mechanisch
Hulp bij de Suzuki SX4 Time uit 2010 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, kan iemand mij helpen met de distributieketting van een Suzuki SX4 uit 2010? In de handleiding staat dat de klepkop onder de nokkenassen markeringen heeft, maar deze motor heeft die markeringen niet. Deze motor heeft slechts één ketting die over beide nokkenassen loopt, inlaat- en uitlaat. Hij heeft ook het VVT-systeem. Het begon allemaal met smeringsproblemen, waardoor er olie in de zuigers kwam. Dat probleem is opgelost, maar nu is het probleem met de timing verdwenen. Na het afstellen start hij niet meer.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43750 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help met de Suzuki SX4 Time uit 2010
Kettingen hebben altijd vlekken of donkere schakels. Deze moet u goed controleren en schoonmaken. Is dat niet het geval, gebruik dan de ouderwetse methode, waarbij de zuiger op het BDP staat en de kleppen gekruist staan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43759 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help met de Suzuki SX4 Time uit 2010
Bedankt voor je antwoord. Zuigermarkeringen, losse kleppen, daar heeft het niets mee te maken. Het is nog steeds hetzelfde. Ik heb alles op de ouderwetse manier in elkaar gezet, maar er is niets met de motor gebeurd. Hij start niet. Morgen ga ik de compressie meten, voor het geval ik kleppen verdraai. Ook de VVT controleren, want die veroorzaken problemen als ze niet gesmeerd worden of verstopt zitten met oude olie. Het lijkt erop dat de motor geen compressie heeft. Ik heb het gecontroleerd en de hele nokkenas schoongemaakt. We zullen het morgen zien.