Zoek MDM

Bulletin

Mechanische versnellingsbakolie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43738 door handmatig-mechanisch
Handmatige transmissieolie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wilde graag iets vragen over een olieverversing in de handgeschakelde versnellingsbak. Een vriend zegt dat hij de olie wil verversen omdat het moeilijk is om plotseling te schakelen. Zijn auto is echter een BYD F3R met 15.000 km op de teller.
Ik begrijp dat de gemiddelde kilometerstand voor een olieverversing ongeveer 60.000 km is. Dat verschilt per fabrikant.
Ik heb gehoord dat het niet raadzaam is om de olie vóór die kilometerstand te verversen vanwege slijtage van de tandwielen. Maar niemand kan me een preciezer antwoord geven.
Ik wil weten of het verversen van de olie de veranderingen beïnvloedt of verbetert.
Is het raadzaam om de olie te verversen met zo'n lage kilometerstand?
Nou, ik waardeer uw antwoorden alvast, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43749 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Versnellingsbakolie
Nou, het zal niet verbeteren als je de olie ververst als je moeite hebt met schakelen. Dat kan heel moeilijk zijn vanwege de olie. Als je de olie ververst, blijft het hetzelfde. De levensduur van de versnellingsbakolie is ongeveer 60.000 kilometer. Als je de olie voortijdig ververst, gebeurt er niets. Maar wees voorzichtig, de Chinezen hebben meestal problemen met de versnellingsbak. Je moet zelf met de auto rijden om te zien of je daadwerkelijk dat probleem hebt en of het niet alleen aan de perceptie van de bestuurder ligt. Ik vertel je dit omdat het mij is overkomen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43768 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Versnellingsbakolie
Er gebeurt niets als je de olie elke duizend kilometer ververst als je dat wilt, maar zoals kikemec zegt, moet je er zelf mee rijden om te zien of het schakelen echt moeilijk gaat, en als het schakelen echt moeilijk gaat, is het waarschijnlijk dat de afdichtingen op de hendel zijn uitgedroogd, ze zitten onder de carrosserie, je moet erin stappen en terwijl de andere persoon de veranderingen maakt, zie je waar je moet smeren of welke je gaat vervangen