Hallo, community-vrienden. Het probleem dat ik met dit voertuig heb, is het volgende: de elektrische ventilator slaat niet aan. Ik zal echter alles opnoemen wat ik heb gecontroleerd:
ik heb de bedrading grondig gecontroleerd, zowel de aftakking die van de computer naar de verschillende motorsensoren loopt, als de aftakking die van de computer naar de zekeringkast loopt. Ik heb de doorgang en de weerstand gemeten (hun weerstand, omdat de temperatuurlamp werkt door zijn weerstand te verlagen naarmate de temperatuur stijgt. Het kon niet zijn dat ze, door een ongewone oorzaak, een weerstand van meer dan 500 ohm vertoonden).
Ik heb geverifieerd dat de lamp zijn weerstand op normale wijze verlaagde naarmate de koelvloeistof opwarmde.
Ik heb de positieve (+) aansluitingen voor zowel de relaisactivering als de voeding gecontroleerd.
Ik heb het elektrische relais gecontroleerd.
Met een multimeter en een lampentester heb ik geverifieerd dat het signaal dat de computer stuurde om het relais te activeren, negatief of geaard, daadwerkelijk is verzonden, en dit is nooit gebeurd. Beide exciters of relaisactivators bleven positief (+).
Op basis van het bovenstaande denk ik dat ik alles heb gecontroleerd. De auto heeft geen andere storingen, behalve de elektrische ventilator die niet aanslaat. Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.
Ik denk al dat het een storing in de ECU is, maar ik weet niet of het mogelijk is dat alleen de werking van de elektrische ventilator wordt beïnvloed.