Zoek MDM

Bulletin

Vonkprobleem in Volkswagen Golf Manhattan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44248 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Vonkprobleem bij een Volkswagen Golf Manhattan
Mijn beste, een positief 12V-signaal zou de bobine moeten bereiken wanneer het contact wordt geopend. Sluit een directe accukabel aan op die kabel en start de auto. Als hij brandt, is er een probleem met de contactschakelaar op het motorblok.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44309 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Vonkprobleem bij een Volkswagen Golf Manhattan
Bedankt voor de hulp, jongens. Ik zal jullie vertellen dat de bougiekabels van de VW vervangen zijn. Hij heeft een nieuwe bobine. Een nieuwe verdelerkap. De vonk van de bobine naar de verdeler is constant en de timing is nauwkeurig. De compressie is acceptabel, de injectorpuls is goed. De ECU is gecontroleerd in een laboratorium en ze vertelden me dat die in orde was. De eigenaar besloot hem naar een andere monteur te brengen, en die vertelde hem dat de ECU een slechte leiding had, waardoor de vonkverdeling werd onderbroken. Voor zover ik weet, verdeelt bij die motor alleen de rotor de vonk naar de cilinders. De ECU regelt de vonk niet, en als de vonk constant is van de bobine naar de verdeler, zal hij moeten starten.
We krijgen vanmiddag antwoord. Bedankt voor jullie hulp. Als je ideeën hebt, kom dan gerust terug.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44318 door handmatig-mechanisch
Hoi Sigfrido, als je me zou kunnen vertellen welk type motor het beste is, wat ik weet is dat de AEX 1.4-motor een Hall-sensor in de verdeler heeft, en ik denk dat ik dit al eerder heb gezegd: als dit niet werkt... nou, dan is er niets mis mee. Voor zover ik weet, is het enige wat de ECU normaal gesproken regelt, wat betreft de ontsteking, de positieve voeding naar de bobinemodule en naar de positieve voeding van de Hall-verdeler, en de vervroeging of vertraging van de ontsteking via de signalen van de klopsensor die aan het blok is geschroefd. Mocht ik je kunnen helpen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44330 door handmatig-mechanisch
Ik blijf volhouden dat de ECU geen vonk geeft

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44331 door handmatig-mechanisch
Controleer de spanning van de bobine. Als die goed werkt en de ECU in orde is, controleer dan de krukassensor. Dit is mij al eerder overkomen. Ik hoop dat het helpt.