Zoek MDM

Bulletin

Vonkprobleem in Volkswagen Golf Manhattan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #43688 door handmatig-mechanisch
Vonkprobleem bij Volkswagen Golf Manhattan Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een probleem met een Volkswagen. Ik heb geen vonk. Ik heb de ECU laten controleren en alles is in orde. De puls van de verdeler is er wel, maar de bobine valt uit bij het starten. Ik heb ook geen puls voor de brandstofpomp.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #43690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Vonkprobleem bij een Volkswagen Golf Manhattan
Controleer de verdeler op speling op de as en houd de Hall-sensor erin in de gaten. Als er wrijving is, gaat het signaal verloren. Laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet. :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #43699 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Vonkprobleem bij een Volkswagen Golf Manhattan
Bedankt voor je antwoord. Als ik een oplossing heb, laat ik het je weten. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #43715 door handmatig-mechanisch
Als je een startonderbreker hebt, controleer dan of deze goed werkt. Ik begrijp dat zodra je de auto start, hij in een mum van tijd start en stopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #43721 door handmatig-mechanisch
de vonk gaat niet via de ECU, maar via de verdeler en de hallsensor. Bij Volkswagens gebeurt het wel eens dat deze sensor af en toe kapotgaat. Dat gebeurt vaak. Ik denk dat het daar aan ligt, maar bedenk dat je ook een bobine en een ontstekingsmodule hebt die bij elkaar horen. Die gaan ook kapot, maar het probleem is anders. De vonk is er wel, maar is heel zwak, en de compressie zorgt ervoor dat de sensor uitgaat. Als je de pomp ook niet hebt, kan het probleem ook bij de startonderbreker liggen. Misschien heb je twee problemen: gaat de motor kapot nadat je hem hebt gewassen of nadat je hem hebt laten vallen?