Zoek MDM

Bulletin

GEBREK AAN VERMOGEN EN OVERVLOED AAN BRANDSTOF KIA SPOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43684 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik heb problemen met mijn Kia Sportage uit 1994. Hij is plotseling minder goed gaan lopen en het brandstofverbruik is enorm gestegen. Ik ben ermee naar een Kia-dealer gegaan en de monteur schrok me op door te zeggen dat de reparatie tussen de $3.000 en $6.000 zou kunnen kosten. Hij heeft de auto praktisch afgeschreven. Ik zou graag willen weten of iemand een idee heeft wat me hierbij kan helpen. Ik zou er erg dankbaar voor zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43687 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp GEBREK AAN VERMOGEN EN OVERMATIG BRANDSTOFVERBRUIK KIA SPORT
Als je in de buurt van een AutoZone bent, laat je auto daar dan uitlezen. Dat is gratis en ze verkopen ook de onderdelen en sensoren die mogelijk defect zijn. Maar als je die niet wilt kopen, hoeft dat natuurlijk niet. Als er geen AutoZone in de buurt is, ga dan naar een garage waar ze je auto kunnen uitlezen en je kunnen vertellen wat het probleem is. Als een sensor de oorzaak is, brengen ze je kosten in rekening. Je kunt navragen hoeveel de uitlezing kost, zodat je weet waar je aan toe bent. Ooit bracht iemand een auto naar me toe die veel benzine verbruikte en weinig vermogen had. Het bleek de brandstofpomp te zijn; die leverde meer druk dan de auto nodig had. Dat was het probleem. Een defecte MAP- of MAF-sensor kan ook dit probleem veroorzaken. Succes! Laat hem uitlezen!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43689 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp GEBREK AAN VERMOGEN EN OVERMATIG BRANDSTOFVERBRUIK KIA SPORT
Kunt u wat meer informatie verstrekken, zoals het motortype en het brandstoftype, om mogelijke storingen uit te sluiten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43709 door handmatig-mechanisch
Als het om de Kia met brandstofinjectie gaat, die vier injectoren heeft (twee oranje en twee groene), dan gok ik dat het probleem bij de groene injectoren zit, maar we hebben wel wat meer informatie nodig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43722 door handmatig-mechanisch
Het spijt me, vrienden, dat ik niet alle details heb vermeld, maar ik ben hier echt nieuw in en het is ook de eerste keer dat ik een auto koop. Wat ik wel kan zeggen is dat het een Kia Sportage uit 1994 is, benzine, 4x4, handgeschakeld, met 4 injectoren en een 2.0L motor. Als jullie me meer kunnen vertellen over deze specificaties of over het motortype, zodat ik het kan identificeren, zou ik dat zeer waarderen. Kia heeft de auto ook uitgelezen, maar het resultaat was niet bevredigend. Wat ik wel kan zeggen is dat er ook problemen zijn met het elektrische systeem. Ik denk erover na... Moet ik dat onderdeel eerst laten controleren om het uit te sluiten, of wat denken jullie? Heel erg bedankt voor jullie hulp.