Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus 2.0 bouwjaar 2000 onstabiel stationair draaien

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #43661 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Ford Focus 2.0 benzinemotor uit 2000 ontvangen.
Het probleem is dat hij, als je hem in zijn vrij zet, niet vanzelf onder de 2000 tpm komt. Na een tijdje gaat hij zelfs naar 3000 tpm zonder dat je het gaspedaal hoeft in te drukken.

Ik heb verschillende tests gedaan; controleer of er geen luchtinlaten in de slangen zitten.
Ik heb de gasklepsensor vervangen, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.

De storing doet zich alleen voor als je rijdt.

Bij stilstand merk ik alleen dat als ik het gaspedaal hard intrap, het stationair toerental even bijna 0 is als ik het pedaal loslaat, maar de auto niet stopt.

Zou het de bypassklep lager op het inlaatspruitstuk kunnen zijn?

Ik heb geprobeerd de gasklepsensor te vervangen omdat ik er een bij de garage had staan, maar ik ga niet als een gek onderdelen vervangen. Als je iets weet, wees dan niet verlegen:lol: . Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #43680 door handmatig-mechanisch
Heeft hij een flowmeter? Ik heb dit bij verschillende Fords meegemaakt, waarbij de flowmeter zowel het starten als de acceleratie sterk beïnvloedt. Als hij er een heeft, maak hem dan schoon. Zo niet, dan werkt de stationairloopklep van dat voertuig in zowel de hoge als de lage toerentallen. Het is de klep die naar binnen beweegt, draait, en niet de typische IAC.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #43681 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Vanmorgen heb ik de accu verwijderd en toen ik hem er weer in zette, heb ik de auto getest en hij liep prima. Ik denk dat de gasklepsensor schoon was. Hoe dan ook, als de klant terugkomt, vervang ik de stationairloopklep, want alles wijst erop dat dat de oorzaak is. Ik heb met bevriende monteurs gesproken en zij hebben me verteld dat het een typisch Ford-probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #43707 door handmatig-mechanisch
Ja, die klep is echt een doorn in het oog bij Ford, dus vertel het ons zodat we alle twijfels kunnen wegnemen.