Zoek MDM

Bulletin

LUCHTLEK IN HET REMCIRCUIT VAN EEN IVECO-VRACHTWAGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43469 door handmatig-mechanisch
LUCHTLEK IN HET REMCIRCUIT VAN EEN IVECO VRACHTWAGEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb een vrachtwagen die meer dan 20 jaar oud is. Het is een Iveco Z-serie van 11.000 kilo. Ondanks dat hij zo'n 30 km per dag rijdt, is de vrachtwagen versleten. Momenteel probeer ik een lek in het remsysteem (perslucht) te repareren. Het probleem is dat als ik de vrachtwagen geparkeerd laat staan, ik na 5 minuten op de drukmeter kijk en er geen druppel lucht meer in zit; hij verliest alles.

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 3 weken geleden #43549 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteurshandleiding op het onderwerp: LUCHTLEK IN HET REMCIRCUIT VAN EEN IVECO-VRACHTWAGEN
Hallo Tronh.
Controleer de pneumatische installatie en kijk of er luchtlekken zijn. Als de ophanging pneumatisch is, vul en leeg dan de torens (luchtkussens), aangezien deze op een bepaalde hoogte kunnen lekken (gebruik zeepsop). Controleer de luchtdempers op de kleppen en als u niets hoort, verwijder dan de slang van de luchtcompressor en controleer of de lucht in het circuit niet terugstroomt, aangezien er mogelijk defecte terugslagkleppen zijn.

Ik hoop dat ik u heb geholpen.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43946 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteurshandleiding op het onderwerp: LUCHTLEK IN HET REMCIRCUIT VAN EEN IVECO-VRACHTWAGEN
Hoi josegti, ik heb je antwoord gelezen zodra je het naar me stuurde. Sorry dat ik je niet eerder heb geantwoord. Laat me je eerst vertellen dat mijn vrachtwagen een hydropneumatisch systeem heeft. Deze vrachtwagens hebben een dubbele pomp op het rempedaal waarin de bijbehorende zuiger en de bijbehorende O-ringkleppen zijn ondergebracht. Deze is vervangen en het lek is verdwenen. Feit is dat dit de vorige keer niet werkte. Ik ben naar Iveco gegaan en heb het probleem voorgelegd. Ze vertelden me dat, omdat het zo'n oude vrachtwagen is, de zuiger het pomphuis verslijt en daardoor lucht verliest. Als ik de vrachtwagen uitzet, hoor ik de lucht eruit komen door de overtollige lucht en ik denk dat het te veel lucht is. Ik weet niet of het klopt, maar als het de pomp was, zou de halsband meer waard zijn dan de hond. Groeten en bedankt.