Zoek MDM

Bulletin

Brandstofmeter Seat Ibiza defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43457 door handmatig-mechanisch
Brandstofmeter Seat Ibiza defect Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Ibiza 1.4 uit 1995. De brandstofmeter gaat op en neer als ik tank, blijft op 1/4 staan en zakt dan niet meer. De auto rijdt, maar ik weet niet wanneer de brandstof opraakt. Ligt het aan de meter of aan de brandstofmeter? Zou het vervangen van de meter het probleem verhelpen? Het is een ABD-motor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43463 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de brandstofmeter van de Seat Ibiza
Begin met het eenvoudige: controleer eerst of de tank niet is geraakt, zoals mij is overkomen, en of de vlotterpoot niet in een bepaalde positie vastzit. Verwijder ten tweede de pomp met de vlotter en controleer of de vlotterpoot de bodem raakt en niet halverwege is. Koppel ten slotte de kabel los van de marker. De klok moet naar 0 vallen. Als dat niet gebeurt, is de klok defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de brandstofmeter van de Seat Ibiza

kikemec schreef: Begin met de simpele dingen. Controleer eerst of de tank niet is geraakt, zoals mij is overkomen, en of de vlotterpoot niet in een bepaalde positie vastzit. Verwijder ten tweede de pomp met de vlotter en controleer of de vlotterpoot de bodem raakt en niet halverwege is. Koppel ten slotte de kabel los van de marker. De klok zou nu naar 0 moeten zakken. Als dat niet gebeurt, is de klok kapot.

Het probleem is dat de pomp met vlotter, naast de in- en uitlaatslangen, nog twee kruisende slangen heeft waardoor ik de pomp niet goed kan verwijderen. Hij heeft ook metalen klemmen of flenzen met een vierkante kop die ik niet los krijg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 4 weken geleden #43482 door handmatig-mechanisch
begin dan andersom, eerst de kabel, de klemmen die je noemt zitten er met een speciale tang op, als je die eraf haalt vervang je ze door normale, geen probleem, controleer eerst de kabel, de buizen snapte ik niet maar de pomp en de vlotter kunnen uit elkaar, controleer de vlotter, niet de pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 4 weken geleden #43483 door handmatig-mechanisch
Sorry, ik ben iets vergeten. Als je de vlotter verwijdert en met de hand afstelt en de klok werkt goed, dat wil zeggen dat hij het volledige bereik aangeeft, dan zit het probleem in de positie van de tank of in de tank zelf.