Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Gol 1.8

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43434 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Gol 1.8 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden van dit forum, ik heb een probleem met een Volkswagen Gol 1.8 stationwagen uit 2008. De Brazilianen... als de motor koud is, duurt het even voordat hij start en als de motor opwarmt, start hij normaal. Ze hebben me verteld dat het te wijten is aan een probleem met de temperatuursensor en hoe kan ik dat testen? De connector heeft twee kabels.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43439 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het Volkswagen Gol 1.8-
als het waar is, zou het de temperatuursensor kunnen zijn, maar er zijn ook andere factoren, zoals de krukaspositiesensor of de sensortanden in de verdeler of delco, maar laten we ons concentreren op de temperatuursensor, die kan worden getest, maar je moet de fabrieksparameters hebben of controleren of het signaal niet wordt afgesneden, dit doe je door de multitester in de weerstandsfunctie te zetten en de punt van de sensor te verwarmen met heet water, en je ziet dat de getallen omlaag gaan, er kunnen geen pieken en dalen zijn of het gaat alleen omhoog of omlaag, afhankelijk van of het een NTC-sonde is of het tegenovergestelde, je moet er ook voor zorgen dat het niet naar 1 gaat en dat de getallen dan opnieuw beginnen. de tester wordt op de sensor geplaatst, één aansluiting in elke sensoruitgang.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43441 door handmatig-mechanisch
U kunt dit controleren door de aansluiting met het diagnoseapparaat te installeren. Controleer de filters als ze verstopt zijn. Deze kunnen u die foutmelding geven. Over het algemeen is het de temperatuursensor, die niet zo duur is en eenvoudig te vervangen is. Als u hetzelfde type sensor installeert als dat u hebt verwijderd, zorg er dan voor dat de waarden niet variëren, want anders kunnen er later problemen ontstaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43449 door handmatig-mechanisch
Oké, vriend, de filters zijn nieuw en de injectoren zijn ook ultrasoon gereinigd. Het duurt alleen even voordat de motor start als hij koud is bij de eerste start...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43450 door handmatig-mechanisch
Oké vriend, ik heb de sensor gecontroleerd. Als hij koud is, meet hij 2.240 homings en als hij warm is, 90 graden, daalt hij naar 145 homings. Met welke spanning zou hij moeten werken? En volgens wat ik heb gemeten met de ECU, bereikt hij 0,001 en de andere 0,00.
Deze fout treedt alleen op bij koude motor en als hij warm is, start hij normaal. Waar kan ik de handleiding van dit voertuig vinden?