Zoek MDM

Bulletin

Mercedes slaat af als het warm wordt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43386 door handmatig-mechanisch
Mercedes slaat af bij oververhitting .
Mercedes E320, bouwjaar 2000, 6-cilindermotor, ik denk een 2.7 dci diesel.

Als de wijzer ongeveer 90 graden aangeeft, stopt hij en start hij pas als hij is afgekoeld.

Ik heb de afdichtingen van de druksensor van de injectorrail vervangen. Mercedes adviseerde me dat ze de neiging hadden om te overdrijven en een storing te veroorzaken <- niets blijft hetzelfde.

De plasmaventilator draait. De aircoventilatoren draaien niet. Ik denk dat ze moeten draaien om de plasmaventilator te helpen.

Ik heb de stekker van de thermoschakelaar die aan de thermostaat vastzit verwijderd en de elektrische ventilatoren werken.

Ik weet niet meer wat ik moet proberen, ik ga een thermoschakelaar op de cilinderkop monteren en met een relais op de elektrische ventilator. Als die te warm wordt, laat ik hem afkoelen. <- verprutste klus.

Als iemand een oplossing weet of dit eerder heeft meegemaakt, reageer dan alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43451 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Mercedes slaat af bij oververhitting
Het is nu opgelost. We hebben de diagnosetool gebruikt, maar die herkende de auto niet.

Na pagina na pagina te hebben doorgenomen, was de oplossing eenvoudig.

We brachten hem naar het officiële Mercedes-servicecentrum en ontvingen een prijs van 600 euro + btw.

De krukassensor en nokkenassensor werden vervangen. Mercedessen zijn hard, maar als je pech hebt, betaal je de prijs, haha.

Leg me nu eens uit, binnen de mechanische logica, wat het te maken heeft met twee sensoren die kapot gaan en die pas uitvallen als de auto 90 graden bereikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43454 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Mercedes slaat af bij oververhitting
99.9 WAT IS DE KRUKASPOSITIESENSOR?