Zoek MDM

Bulletin

Fiat Brava 1.4 12v Thermostaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43380 door handmatig-mechanisch
Fiat Brava 1.4 12v Thermostaat Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik vind het een heel interessant forum, dus dat is een begin.
Mijn Fiat-thermostaat zit vast en is dicht. Ik ben gewend aan een garage met allerlei gereedschap, een put, enz. bij mijn ouders. Nu ik in het buitenland woon, mis ik het enorm. Een garage vraagt me € 150 voor de thermostaat en sensor. Ik weet niet of dat duur is of niet. Ik weet dat de onderdelen me ongeveer € 40-€ 50 voor beide kunnen kosten. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik neem aan dat het helemaal niet ingewikkeld is.
Als iemand me het werkplaatshandboek kan geven of me kan verzekeren dat het niet ingewikkeld is en wat er moet gebeuren om het zeker te weten, zal ik nadenken over waar ik het zelf kan doen of het naar een garage kan brengen.
Ik hoop dat ik het begrepen heb. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43427 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het Fiat Brava 1.4 12v Thermostaat
Hallo Solio, allereerst welkom op het forum en op de pagina manualsdemecanica.com. Het is geen groot probleem om thermostaten te vervangen. Let er wel op dat de thermostaat van dat voertuig compleet is. Het is sowieso geen groot probleem om hem te vervangen. Je hebt geen put of iets dergelijks nodig, alleen geduld, want het verwijderen ervan is wat lastig, maar over het algemeen is het makkelijk. Wees voorzichtig met het ontluchten van het watersysteem, want dat kost tijd, maar met geduld zul je het voor elkaar krijgen. Wat de handleiding betreft, die staat volgens mij in het gedeelte met werkplaatshandleidingen. Zoek daar maar. De handleidingen op deze pagina zijn gratis te downloaden, dus je zult geen problemen ondervinden. Veel succes en als je vragen hebt, stel ze gerust. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43444 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het Fiat Brava 1.4 12v Thermostaat
Wanneer u de verwarming vervangt en bij het opstarten ontlucht, moet u ook de kachel openen, zodat het water door het circuit circuleert. Wacht vervolgens tot de radiatorventilator minimaal twee keer start voor extra veiligheid.