Zoek MDM

Bulletin

Nissan Xtrail oliewaarschuwingslampje gaat branden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43294 door handmatig-mechanisch
Groeten aan iedereen op het forum... Ik heb een Nissan Xtrail waarvan ik gisteren de motor heb gemonteerd met alles nieuw. Het probleem is dat hij prima startte toen ik hem startte, maar na een tijdje begon het olielampje te branden bij lage toerentallen en uit te gaan als ik gas gaf. Ik zie dat de oliepomp nieuw is en dat de motor direct start als ik het contact aanzet, maar ik ben bang dat de ketting is doorgeslipt toen ik hem de eerste keer startte. Nu weet ik niet of het de oliespinner is of dat de oliepomp defect is... bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden - 12 jaar 1 maand geleden #43295 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica wanneer het oliepeillampje van de Nissan Xtrail gaat branden.
Hallo. Verwijder de oliesensor en sluit de drukmeter aan. Bijvoorbeeld: als uw auto een Nissan X-Trail T30 2.2 dti is, zou deze stationair 0,98 bar moeten hebben en bij 2000 tpm 2,94 bar.
Als dat het geval is, controleer dan de sensor of vervang hem.
Kunt u specifieker zijn? Mijn Nissan X-Trail T30 uit 2003 heeft bijvoorbeeld een 2,2-liter YD22-motor met 114 pk. Zo kan ik u beter helpen.
Laatst bewerkt: 12 jaar 1 maand geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43297 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica wanneer het oliepeillampje van de Nissan Xtrail gaat branden.
Vriend, ik zeg je, het is een 2.5-motor uit de QR25 uit 2003