Zoek MDM

Bulletin

Geluid uit de gordelzone van de Megane Scenic 1.9 dti

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43283 door handmatig-mechanisch
Geluid uit de gordel van de Megane Scenic 1.9 dti. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hier is een link naar een video die ik op YouTube heb gezet met een riemgeluid dat ik niet kan vinden. Het klinkt alsof het in de distributieriem zit, maar ik heb de afdekkingen niet verwijderd omdat ik niet zeker weet of het binnen of buiten (de serviceriem) zit. De auto is een Megane Scenic 1.9 dti uit 2002, waarin ik onlangs een aircocompressor heb laten monteren die ik van een sloop heb gehaald (voor het geval het er iets mee te maken heeft). Vandaag heb ik de riem iets strakker gezet omdat hij een geluid maakte als ik het stuur helemaal opendraaide (hij slipte op de stuurbekrachtigingspomp), maar het ratelende geluid blijft. Met vriendelijke groet en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Geluid in de gordelzone van de Megane Scenic 1.9 dti
vriend, het is gemakkelijk om te bepalen waar het geluid vandaan komt, verwijder de riem of elementen (dynamo, hydraulisch systeem, enz.) en start het voertuig. Als het geluid verdwijnt, komt het van de riem of een van de elementen. Als het geluid aanhoudt, komt het van de distributie. Het geluid kan ook van de buitenste riem of van een van de lagers van deze elementen komen. Wat we doen is de dynamo, hydraulische pomp, waterpomp, airconditioning, spanrollager en geleiderollagers draaien, alles wat draait behalve de krukas uiteraard. Je zult dan gemakkelijk horen welk lager het geluid maakt. Maar er is een speciaal punt: als het geluid er niet was voordat je de nieuwe pomp monteerde, is de kans groot dat het lager hiervan het probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43285 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Geluid in de gordelzone van de Megane Scenic 1.9 dti
Bedankt voor je reactie, ik zal het later proberen. Het geluid was er eerst niet, maar het gebeurde ook niet meteen nadat ik de compressor had aangezet. Het begon een paar maanden later.