Zoek MDM

Bulletin

Problemen met het spannen van de distributieriempoelie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3966 door handmatig-mechanisch
Problemen met het spannen van de distributieriemschijf Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik stuur jullie mijn hartelijke groeten...
Ik hoop dat ik op jullie technische ondersteuning kan rekenen, want ik heb problemen met de montage van de distributieriem van een Renault CLIO Authentic uit 2003.

Het blijkt dat de distributieriem van mijn auto kapot is gegaan, waardoor de kopkleppen beschadigd zijn.

Nu hebben ze de diagnose gesteld en het probleem is dat ik niet weet wat het aanhaalmoment of de druk is om de schroef van de krukaspoelie aan te draaien en of er een ratel of een ander apparaat is om de krukas te blokkeren en de moer zo aan te draaien dat hij in de vrijstand staat... Ik weet niet of ik mezelf goed heb uitgelegd... maar ik hoop op de hulp van sommigen van jullie te kunnen rekenen... bedankt...

Groeten
Edo de Puebla (Mexico)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3982 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het spannen van de distributieriemschijf
raf_137 Wat ik doe om te voorkomen dat de krukas beweegt als ik hem aandraai, is hem uit de versnelling halen en er een korte matrijs op zetten zodat hij vastzit. En daar is hij dan. Ik draai hem aan, maar eerst controleer ik of hij in het bovenste dode punt staat tijdens het aandraaien. Ik kan je vertellen dat je dit kunt regelen door het stuur een beetje te bewegen als hij standaard is, of de turbine als hij automatisch is. Ik hoop dat dit je helpt en ik wens je veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3985 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het spannen van de distributieriemschijf
Hallo panterablack01, bedankt voor je reactie. De oplossing die je me geeft is echt goed. Nu moet ik weten wat het aanhaalmoment van de schroef is, zodat ik in de toekomst geen problemen meer heb met het losraken van die schroef, want hetzelfde zou mij kunnen overkomen met schade aan de motorkop.

Iemand had me verteld dat zelfs solderen zou werken, maar ik denk niet dat dat het geval is...

Bedankt voor je aandacht...:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3990 door handmatig-mechanisch
Afhankelijk van de diameter van de schroef, als het 3/4 was, zou het koppel ongeveer 85 pond zijn, maar ik gok dat het 5/8 is, dat zou maximaal ongeveer 60 pond zijn, oké, nou, doeiB)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3991 door handmatig-mechanisch
Afhankelijk van de diameter van de schroef, als het 3/4 was, zou het koppel ongeveer 85 pond zijn, maar ik gok dat het 5/8 is, dat zou maximaal ongeveer 60 pond zijn, oké, nou, doeiB)