Hallo allemaal, ik heb een probleem in de werkplaats. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat we het kunnen oplossen.
De auto is een Citroën C3 uit 2004, met een 1.4 HDi-motor.
Hij werkte nog toen hij in de werkplaats kwam. Ik heb de distributieriem vervangen. <- Ik heb de timing meerdere keren gecontroleerd en die was correct. De injectoren hadden slechte afdichtingen en lekten compressie. <- Ik moest de cilinderkop verwijderen om een vastzittende injector los te maken.
Nieuwe cilinderkoppakking, nieuwe distributieriemset en nieuwe injectorbussen.
Hoe dan ook, ik ontlucht met de dieselknop en ik zie lucht door de transparante huls. Ik ontlucht elke injector in zijn sproeier. Ik draai de motor half rond om hem te starten, maar hij slaat niet aan.
Mijn vragen: Is de pomp een Comon-Ray? Moet hij precies getimed worden? Ik vraag dit omdat de timing niet goed te zien was. Ik denk dat het goed is, maar ik weet niet meer waar ik op moet letten.
Als de injectoren aan de lucht zijn blootgesteld, kunnen ze dan vastgelopen zijn en niet opengaan?
Het stoort me als ik aan de ontluchtingsknop van de dieselmotor draai en lucht door de slang zie komen.
Vanmiddag ga ik wat dieselleidingen vervangen voor het geval er een kapot is, en als ik tijd heb, demonteer ik een injector om te kijken of die goed spuit.