Zoek MDM

Bulletin

Golf 94....Er lekt geen olie, maar het ontbreekt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43193 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn vraag is: ik heb een standaard Golf uit 1994 die geen olie lekt, maar ik moet elke maand wel een halve liter of een liter bijvullen. Ik weet niet wat de oorzaak is en ik kan het probleem niet vinden. Kan iemand mij helpen, ideeën geven of zoiets?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43212 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Golf 94....Hij verbruikt geen olie, maar heeft dat wel nodig.
Controleer de bougies om te zien of er olie in de verbrandingskamer zit. Als dat niet het geval is, controleer dan de luchtrecirculatie in de cartridge die naar de luchtfilterslang gaat en zorg ervoor dat daar geen olie zit. Zo niet, controleer dan het water, voor het geval dat daar toch terechtkomt. Het is onmogelijk om het zomaar te laten verdwijnen. Controleer het eerst grondig, zodat we je kunnen helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43255 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Golf 94....Hij verbruikt geen olie, maar heeft dat wel nodig.
Als uw motor goed loopt en geen blauwe rook uitstoot of olie verbruikt, moeten uw klepsteelafdichtingen doorgaans vervangen worden.

U kunt echter motorremetaliseringsproducten zoals Restore of Lubrifilm gebruiken, die uw olieverbruik helpen verminderen.
Deze producten verhogen de viscositeit niet; ze vormen een beschermende metaallaag op de slijtagegevoelige plekken van de motor.

Houd er ook rekening mee dat het inlaatspruitstukdeksel een ingebouwd metaalfilter heeft. Dit moet grondig worden gereinigd en de ontluchtingsregelklep moet worden gecontroleerd.