Ik heb een probleem met mijn Corsa. Het is een Corsa Millennium 1.6 uit 2002.
Al een tijdje loopt het stationair toerental onregelmatig.
Als ik de auto start, en als hij koud is, loopt hij perfect (hij houdt het toerental stationair op 900 toeren). Maar na een paar kilometer (ongeveer 2 of 3 km, of als hij iets warmer is), als ik de koppeling intrap en hem in neutraal laat staan, zakt het toerental naar 200 of 300 toeren, en na ongeveer 5 seconden is het weer normaal. Er zijn momenten dat de motor daadwerkelijk afslaat en ik hem opnieuw moet starten. Hij start zonder problemen en de auto heeft ook normaal motorvermogen.
Het Check Engine-lampje gaat plotseling branden, eerlijk gezegd, bijna alleen als ik over een lange, steile afdaling rijd. Na een tijdje gaat het Check Engine-lampje weer uit.
Ik heb de IAC-klep, de lambdasonde, de bougies en het brandstoffilter al vervangen. De auto heeft een complete onderhoudsbeurt gehad, maar het probleem blijft bestaan. Ik wil de motor van de Corsa resetten. Ik denk dat ik het goed heb gedaan (ik haal de accu er 5 minuten uit met het contact aan), maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ben ten einde raad. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Alvast bedankt.