Zoek MDM

Bulletin

Stationair draaien probleem Corsa 1.6 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43090 door handmatig-mechanisch
Stationair probleem Corsa 1.6 2002 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met mijn Corsa. Het is een Corsa Millennium 1.6 uit 2002.
Al een tijdje loopt het stationair toerental onregelmatig.
Als ik de auto start, en als hij koud is, loopt hij perfect (hij houdt het toerental stationair op 900 toeren). Maar na een paar kilometer (ongeveer 2 of 3 km, of als hij iets warmer is), als ik de koppeling intrap en hem in neutraal laat staan, zakt het toerental naar 200 of 300 toeren, en na ongeveer 5 seconden is het weer normaal. Er zijn momenten dat de motor daadwerkelijk afslaat en ik hem opnieuw moet starten. Hij start zonder problemen en de auto heeft ook normaal motorvermogen.
Het Check Engine-lampje gaat plotseling branden, eerlijk gezegd, bijna alleen als ik over een lange, steile afdaling rijd. Na een tijdje gaat het Check Engine-lampje weer uit.
Ik heb de IAC-klep, de lambdasonde, de bougies en het brandstoffilter al vervangen. De auto heeft een complete onderhoudsbeurt gehad, maar het probleem blijft bestaan. Ik wil de motor van de Corsa resetten. Ik denk dat ik het goed heb gedaan (ik haal de accu er 5 minuten uit met het contact aan), maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ben ten einde raad. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43092 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteur op het onderwerp: Stationair probleem in de Corsa 1.6 uit 2002
Welke codes geeft de scanner?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43093 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteur op het onderwerp: Stationair probleem in de Corsa 1.6 uit 2002
Het eerste wat ik zou controleren is de EGR-kleppen, om te zien of deze vuil is en of deze goed open en dicht gaat. De EGR-kleppen kunnen namelijk vol raken met koolstof of olie, wat de auto altijd drinkt en dan vastloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43113 door handmatig-mechanisch
Controleer de temperatuursensor, dat is echt een ramp in die auto. Hetzelfde geldt voor een Toyota, die is supergoedkoop en je verliest er niets mee.