Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zou graag willen weten of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt, zodat ik wat advies kan krijgen.
Ik heb een Xsara Picasso uit 2005. Een paar dagen geleden ging de kofferbak niet open toen ik hem opende. Omdat ik spullen moest pakken, heb ik hem handmatig van binnenuit geopend.
Alle andere deuren gaan open met de afstandsbediening, maar de kofferbak maakt geen geluid en gaat niet open.
De kofferbakverlichting werkt niet; ik kon dit zien toen ik de kofferbak handmatig opende.
De volgende dag merkte ik dat de interieurverlichting in de auto ook niet aanging als ik op de afstandsbediening drukte om de auto te ontgrendelen. Voorheen deden zowel de voor- als de achterlichten dat wel. Ze gingen ook niet aan als ik de autodeur opende of als ik de sleutel uit het contact haalde, wat ze voorheen wel deden.
Toen ik in de auto stapte, drukte ik op beide om ze handmatig aan te zetten, maar ze werkten nog steeds niet. Ik dacht dat ze doorgebrand waren, maar toen ik de sleutel in het contact stak en ze opnieuw indrukte, gingen ze wel aan.
Diezelfde dag merkte ik ook dat de airconditioning warme lucht blies in plaats van te koelen, terwijl die tot dan toe perfect had gewerkt.
De volgende dag zag ik op het dashboard de melding "economy mode activated" (economymodus geactiveerd) staan, zonder dat er iets aan stond, noch de radio, noch de verlichting, alleen de sleutel in het contact steken zonder de auto te starten. Het acculampje bleef een paar seconden branden, daarna verdwenen beide, en de auto reed weer perfect.
De auto maakte ook een geluid als je een portier opende, bijvoorbeeld het passagiersportier, voordat je de auto stopte, maar dat geluid bleef uit.
Naar wat ik heb gelezen, wordt de economymodus geactiveerd wanneer iets de accu leegtrekt, maar als zelfs de verlichting niet werkt wanneer ik de auto open, wat zou het dan kunnen zijn?
Omdat de accu 8 jaar oud is, heb ik die vervangen, maar ook niets werkt. Ik weet niet of ik dat moet doen, maar ik denk het niet. Stel iets in om alle "computer"-waarden te resetten of iets dergelijks.
Als iemand een idee heeft waar ik kan zoeken, ik heb de zekeringen al gecontroleerd en die zijn in orde.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet, iedereen.