Zoek MDM

Bulletin

Eurovan diesel 1.9 TDI start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43004 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Eurovan diesel 1.9 TDI niet wil starten.
Ik ga het controleren, ik denk dat het de nokkenassensor is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #43031 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Eurovan diesel 1.9 TDI niet wil starten.
We weten dat een dieselmotor alleen brandstof nodig heeft om te starten, aangezien we al lucht hebben. Om de injectiepulsen te genereren, hebben we signalen nodig van de krukas- en nokkenassensoren. We weten ook dat dit een 1,9-liter motor is met een pompverstuiver.
Nou, het is mij wel eens overkomen dat het pulsgenererende wiel op de krukas soms tegenaan slaat en het CKP-signaal niet correct wordt gegenereerd. Om dit te verifiëren, moet je beide signalen met een ocilloscoop controleren en kijken of ze overeenkomen met de grafiek die ik heb toegevoegd. Iets anders dat mij is overkomen, en waarbij ik het gebrek aan vermogen dat je noemt als referentie neem, is dat de uitlaat volledig verstopt is. Ik raad je dus aan om het uitlaatspruitstuk te demonteren en te testen om te zien of hij daar start. Je moet er ook voor zorgen dat de pulsen de injectoren correct bereiken en dat de kabelboom die onder het kleppendeksel loopt niet beschadigd is.
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 11 maanden geleden #52587 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Eurovan T5 1.9 TDI en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb twee slangen van het filter naar de pomp losgekoppeld en weer aangesloten, maar nu start hij niet meer. Wat kan ik doen? Bedankt.