Zoek MDM

Bulletin

Eurovan diesel 1.9 TDI start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42981 door handmatig-mechanisch
Eurovan diesel 1.9 TDI start niet Geplaatst door manual-mecanica
Dringende hulp! Ik heb een Eurovan TDI diesel uit 2008 die niet start. Ik weet niet wat het is. Het probleem is dat hij met de startmotor wel start, maar niet accelereert. Als ik de startmotor echter stop, slaat hij af. Wat kan ik doen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42986 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Eurovan diesel 1.9 TDI niet wil starten.
Je kunt beginnen met het verwijderen van de slang die brandstof naar een injector voert en kijken of er brandstof lekt.

Als het brandstoffilter erg oud is, is het een goed idee om het te vervangen.

Gezien het bouwjaar denk ik dat het een ComanRaid is. Zodra je ziet dat de motor draait, probeer dan een injector te verwijderen en te starten om te zien of hij sproeit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42990 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Eurovan diesel 1.9 TDI niet wil starten.
Wat is er gedaan voordat hij stopte met starten?
Is hij uitgevallen en niet meer gestart?
Heb je gecontroleerd of het brandstofsysteem goed ontlucht is?
Met name het filter. Vul hem bij met diesel om te controleren of er geen lucht meer in zit.
Welke scanner gebruik je? Heeft hij begeleide functies?
Welke DTC's geeft hij weer?
Controleer ook of de brandstofpomp werkt.
Voer de tests uit en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42997 door handmatig-mechanisch
Hoe gaat het met u, goede dag.
Kijk, deze truck was verhard en liep omdat er naar verluidt geen compressie in de zuigers was. Het probleem is dat de truck tijdens het rijden plotseling vermogen verliest. Hij moest worden uitgezet en opnieuw gestart om vermogen te krijgen. Hij kon niet sneller dan 20 km/u bergop rijden, daarom liep hij. Nadat de motor in elkaar was gezet, startte hij niet. De nokkenassensor was doorgebrand, die is al vervangen. Het brandstoffilter is ook vervangen. De tandempomp is gecontroleerd. Er komt wel brandstof bij de pomp, maar zelfs daarmee start hij niet. Hij start alleen met de startmotor, die uitslaat als je stopt met starten. Weet je hoe de kabels van de nokkenassensor zijn aangesloten? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42999 door handmatig-mechanisch
Zoals mijn collega's zeggen, het probleem zit in de injectoren of het systeem dat ze laat werken, zoals de klopsensor, die de pulsen van de CPU-driver controleert en de omkeermechanismen.