Zoek MDM

Bulletin

VW Bora gaat uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42969 door handmatig-mechanisch
VW Bora slaat af. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal:

Ik heb een klein probleempje met mijn Bora 2.0 cc. Als de tank nog ongeveer een kwart vol is, of iets minder, slaat de motor af (alsof de benzine helemaal op is). Als ik hem dan probeer te starten, start hij zonder problemen, alsof er niets aan de hand is, en slaat hij soms weer af. De tank is schoon, er zit geen water in, de brandstofverdeler is correct gemonteerd en de brandstofpomp is nieuw en origineel.
De brandstofmeter werkt perfect en als de tank meer dan halfvol is, is er geen probleem.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42977 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: VW Bora slaat af
Ik had drie vergelijkbare problemen. De eerste betrof een Chevrolet S10: de brandstoftank was gedeukt, waardoor de brandstofmeter een verkeerde waarde aangaf. De tweede had ik met een Dodge Ram: de brandstofpomp was vervangen, maar die was iets korter dan het origineel en zo werd er geen brandstof meer uit de tank gezogen. De derde was met een Toyota Yaris: het vlottergedeelte van de brandstofmeter was op mysterieuze wijze verbogen, waardoor de meter een kwart tank aangaf, terwijl de tank eigenlijk leeg was.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.