Zoek MDM

Bulletin

VW Eurovan 2.5 bestelwagen start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42924 door handmatig-mechanisch
VW Eurovan 2.5 start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
De truck start niet, er is geen vonk bij de bobine. Ik heb tot nu toe alleen de krukassensor en de computer gecontroleerd, maar hij start nog steeds niet. Ik weet niet wat ik nog meer moet controleren of of de waarden die de krukassensor aangeeft wel kloppen (waarden van 0 tot 1,8 V AC). Één ding dat ik heb gedaan, is de krukassensor loskoppelen, en dan genereert hij een vonk bij de bobine. Het duurt echter even voordat hij start en hij accelereert niet genoeg. Kunt u me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42935 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: VW Eurovan 2.5 truck start niet.
De vonk wordt gegenereerd door die sensor. Als het met een Chinees oog is, kan het zijn dat de sensor te ver van de tanden zit om te worden gelezen en daarom niet start. Als je hem nu loskoppelt, zou de computer in een noodtoestand kunnen activeren, maar dat is niet erg waarschijnlijk. Wat je zegt is vreemd. Weet je zeker dat hij niet twee positiesensoren heeft?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 4 weken geleden #43477 door handmatig-mechanisch
Ik ben de truck blijven controleren en hij heeft een Hall-effect en een krukassensor. Sterker nog, de reden dat hij niet start, is omdat het Hall-effect het signaal naar de motor stuurt om hem te starten.
Ik heb ook de krukassensor gecontroleerd, en het wisselstroomsignaal is in orde en bereikt de computer.
Alles wijst erop dat het de computer is, dus heb ik hem naar een laboratorium gestuurd om te laten controleren, en daar is alles in orde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 4 weken geleden #43504 door handmatig-mechanisch
De vonk gaat niet via de computer, dat is een apart systeem, mmmmmmm Ik ben er zeker van dat de sensoren en de spoel zo in orde zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 3 weken geleden #43529 door handmatig-mechanisch
De bobine is in orde, dat was ook mijn eerste gedachte, dus heb ik hem vervangen, maar niets. Ik heb hem ook in een andere vrachtwagen getest zonder problemen, net als de krukassensor; die heb ik ook in een andere vrachtwagen getest.

Het vreemde is dat hij plotseling goed begon te accelereren, en toen ik de kabels begon te repareren om de computer op zijn plaats te krijgen en alles wat ik had verplaatst weer terugplaatste en de kabels afplakte, begon hij weer te haperen en accelereerde hij slechts tot 3000 toeren per minuut; daarboven gaat hij niet.

Na dat plotselinge incident dacht ik dat het een los contact was of dat er ergens een draad open stond, dus heb ik de weerstand op elke lijn opnieuw gecontroleerd, maar die is in orde.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik verder moet doen.

Met vriendelijke groet.