Zoek MDM

Bulletin

Alfa Romeo 2.4 JDT riemproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42875 door handmatig-mechanisch
Alfa Romeo 2.4 JDT riemproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo! Ik ben nieuw op het forum.
Ik heb een Alfa Romeo 2.4 JDT, en die heeft een distributieriem en dan nog een andere riem, de balansasriem, of zo denk ik. Die zit vast aan de krukas, en als ik me niet vergis, aan de dynamo, de pomp en nog iets anders. Ik weet dat de distributieriem een "timing" heeft, wat staat voor een specifieke positie zodat de kleppen niet tegen de cilinders drukken, enz.
Ik wil graag weten of hetzelfde gebeurt met de balansasriem. Die moet getimed worden (specifieke markeringen).
Laat ik het uitleggen: we reden, de auto begon een geluid te maken, en plotseling verdween dat geluid, en de besturing van de auto begon superzwaar aan te voelen, harder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
Hoe dan ook, ik merkte dat de balansasriem er niet was.
Mijn vraag is: kan ik hem zelf vervangen (hoe)? Het is erg ingewikkeld. Bestaat er een soort timing?
Is er iets waar ik rekening mee moet houden dat ik misschien niet weet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen; ik zou het erg op prijs stellen.

Dank u voor uw aandacht en ik hoop dat u begrijpt wat ik met u wilde delen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42894 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met de riem van een Alfa Romeo 2.4 JDT
Hoi Martona, uit wat je zegt, is de riem die de hydraulische pomp (degene die de olie voor de stuurbekrachtiging pompt) aanstuurt gebroken, en misschien ook de waterpomp, of misschien niet, want dat hangt af van het type motor. Nou, er moet een spanner zitten in een van de onderdelen die de riem aandrijft die je kwijt bent. Het zou de hydraulische pomp zelf kunnen zijn, die loskwam toen je de spanner losdraaide, wat een bout is. Dan kun je de nieuwe riem monteren, die je op model of riemcode moet kopen, die je naar ik aanneem niet hebt. Bij het opnieuw monteren van de riem moet je hem indien nodig opnieuw spannen en de bout van de spanner stevig vastdraaien. Dat is alles, ik hoop dat het helpt.

P.S. Je zou de oorzaak van de vorige riembreuk moeten onderzoeken.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.