Zoek MDM

Bulletin

Benzine EGR-systeem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42871 door handmatig-mechanisch
EGR-systeem Benzine Gepubliceerd door manual-mecanica
Weet iemand hoeveel uitlaatgassen er gerecirculeerd moeten worden voor een 1400 cc motor, of hoe ik dat kan berekenen? En wat de snelheid en druk is waarmee de uitlaatgassen eruit komen? Ik moet weten welke diameter buis ik moet gebruiken om het EGR-systeem te installeren in een C14SE-motor van een 1.4 liter Opel Corsa B. Ik moet weten hoeveel uitlaatgassen ik naar het inlaatkanaal moet recirculeren, en ik moet de druk en snelheid van deze gassen weten. En, als het niet te veel moeite is, de dichtheid van deze gassen. Help me alstublieft, ik heb het nodig voor de VS.
Alvast bedankt aan iedereen die meewerkt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42905 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van het benzine-EGR-systeem
Kijk, pas de beroemde vloeistofthermodynamica toe om diameters, lengtes, wandwrijvingscoëfficiënten, dichtheid, temperatuur, enz. te berekenen en ga los... Om een lang verhaal kort te maken, neem de afmetingen van de 1.6 Opel als voorbeeld en bekijk de kanalen. Wat dit regelt, is de EGR-openingstijd, onafhankelijk van diameters en dergelijke. In verhouding gaat de 1.6 naar de 1.4. De rest is ingewikkeld om hier uit te leggen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.