Zoek MDM

Bulletin

Nissan-probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42862 door handmatig-mechanisch
Nissan probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat het goed gaat met iedereen op dit forum!
Mijn probleem is dat ik een Nissan X-Trail uit 2005 heb met een motor van 220 pk. Ik heb de auto gerepareerd en alles werkt prima, maar ik heb hem uitgezet, de cilinderkopsensor losgekoppeld en weer aangesloten, maar hij start nog steeds niet! Ik zou het op prijs stellen als jullie me kunnen helpen!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42866 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het Nissan-probleem
Hallo, op het eerste gezicht, gebaseerd op wat je ons vertelt, schieten me twee dingen te binnen:
heb je hem losgekoppeld? Of heb je hem gedemonteerd? In het eerste geval kan het zijn dat de ECU de fout heeft geregistreerd, die je kunt proberen te wissen met een diagnosetool. Als je hem hebt gedemonteerd en de auto en de positie van de sensor ten opzichte van de nokkenas hebt verplaatst, is hij waarschijnlijk "defect". Om hem af te stellen, heb je het werkplaatshandboek nodig.
Alles staat in Autodata (een monteursprogramma): bedradingsschema's, controles, distributie, enz.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42915 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het Nissan-probleem
Hallo, ik hoop dat dit helpt.
De sensor die je hebt losgekoppeld is de CNP en dat betekent nokkenaspositie. Hij is gesynchroniseerd, maar volgens wat je me vertelt start hij niet meer, wat vreemd is, aangezien de enige sensor die dit doet als hij defect raakt, de CNP-krukassensor is. Ik raad drie dingen aan:

1) Maak de contacten van de cilinderkopsensoren schoon, zoals de krukas (met de accu ongeveer een uur losgekoppeld van de minpool).

2) Sluit daarna de accu aan, maak contact en wacht een minuut. Starten kan soms mislukken, maar wacht tot de elektromotor start en dan zou hij weer moeten werken.