Goedenavond!! Hoe gaat het? Mijn vraag is dat ik een 280 graden nokkenas op mijn motor heb gemonteerd. Het is een 2.8 Cologne V6 uit een Ford Sierra. Aan het begin van de montage liep hij en verbrandden de kleppen. Toen ik hem demonteerde en opnieuw controleerde, bleek dat hij niet goed stond en dat de nokkenas daardoor kapot ging. Ik heb hem weer goed gezet, wat ik 500 keer heb gecontroleerd voordat ik hem weer in elkaar zette. Toen ik hem startte, kostte het me even wat moeite, maar na een tijdje werd het weer goed. Natuurlijk moest ik de distributie afstellen totdat ik de beste acceleratie had gevonden, maar toen ik hem uit- en weer aanzette, stond hij voor. Als ik hem vertraagde, kwam hij niet omhoog, maar bleef hij ineenkrimpen en liep hij niet. Ik heb er een 350 cmf Motorcraft 2-barrel carburateur op gemonteerd en dat was een beetje lastig, maar als ik de motor start, slaat hij af en na 3000 toeren per minuut lijkt het alsof hij gaat lopen. Je voelt het koppel van de motor, maar als ik in de vijfde versnelling een bepaalde snelheid bereik en ik wil accelereren, moet ik terug naar de derde versnelling en in alle versnellingen doorrijden tot 4500 toeren per minuut, zodat hij 160 toeren per minuut kan halen. Als iemand me kan helpen of een mening kan geven over waar het probleem zit, zou ik dat op prijs stellen.