Zoek MDM

Bulletin

Focus 1 koppelingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42766 door handmatig-mechanisch
Probleem met de koppeling van de Focus 1 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal! Allereerst, ik ben al een paar jaar lid van dit forum en jullie hebben me enorm geholpen tijdens mijn professionele carrière. Vandaag heb ik jullie meer dan ooit nodig en ik grijp deze kans aan om jullie te helpen en mijn ervaring aan te bieden, zodat ik op alle mogelijke manieren kan helpen. Bedankt allemaal en tot ziens.

Mijn vraag:
een paar dagen geleden kreeg ik een Focus 1 1.8 TDCI uit 2002, waarvan de koppeling vervangen moest worden. Na wat offertes werd besloten om deze te vervangen door een Valeo ombouwset naar een monomassa. Alle onderdelen werden gecontroleerd, op problemen met diameters, breedtes, enz... puur routine, want tot nu toe waren alle gemonteerde onderdelen perfect. Nadat de versnellingsbak en alle bijbehorende onderdelen gemonteerd waren en de auto onder de hefbrug stond... controleerde ik of de auto, met een ingeschakelde versnelling, bleef rijden alsof hij in neutraal stond. We ontluchten de brandstoftank... het pedaal... alles! en hij blijft hetzelfde doen. De versnellingen gaan goed (uit), maar als het koppelingspedaal is ingetrapt, krijgt de motor nog steeds geen grip. Hoe kan dit komen? Een dikke knuffel en bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42767 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van een koppelingsprobleem met een Focus 1
Geef ze bij het monteren van de aandrijfassen een stevige tik in het differentieel. Je hebt een aandrijfas die niet volledig vastzit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.