Zoek MDM

Bulletin

Hulp met een Polo 1.9D AEF-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42726 door handmatig-mechanisch
Hulp met een Polo 1.9D AEF-motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Het blijkt dat ik een Polo 1.9 d AEF-motor heb en dat ik een defecte contactsleutel en een gesplitste transponder had. Ik heb de sleutels, cilinder en transponder van de sloop gehaald en alles weer in elkaar gezet. Ik heb ook de distributieriem vervangen, maar nu start hij niet. Ik heb al tweeduizend keer geprobeerd de motor af te laten slaan, maar niets. Hij start niet. Ik weet niet wat ik anders moet doen dan een aansteker pakken en die laten branden. Kijk of je me kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42729 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Help met een Polo 1.9D AEF-motor
Ja. Het makkelijkste is om er benzine overheen te gieten en het in brand te steken. Maar even zonder gekheid: als ik jou was, als je de distributieriem al hebt gecontroleerd, controleer dan of de transponder en de autosleutel hetzelfde signaal hebben. Het zou ook kunnen dat je een defecte krukassensor of klopsensor hebt. Houd er rekening mee dat de transponder, sleutel en cilinder je op een sloopauto hebt gekregen, afkomstig van een auto met dezelfde motorcode als die van jou. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #42907 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Help met een Polo 1.9D AEF-motor
De sleutel heeft een andere bedieningseenheid die de slotdraad volgt, maar de pompmagneetklep in sommige dieselmotoren is de gecodeerde klep voor die sleutel. Man, steek hem niet in brand... Groeten en succes.