Zoek MDM

Bulletin

Hulp met een Polo 1.9D AEF-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42726 door handmatig-mechanisch
Hulp nodig met een Polo 1.9D AEF-motor? Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Polo 1.9L met een AEF-motor en de contactsleutel was defect en de transponder was doorgeknipt. Ik heb een nieuwe contactsleutel, slotcilinder en transponder van een sloop gehaald en alles weer in elkaar gezet. Ik heb ook de distributieriem vervangen, maar nu start hij niet meer. Ik heb de motor al talloze keren geprobeerd te starten, maar het lukt niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen, behalve hem met een aansteker aansteken en hopen dat hij aanslaat. Alle hulp is van harte welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42729 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Polo 1.9D AEF-motor
Ja. Het makkelijkst zou zijn om er benzine overheen te gieten en het in brand te steken. Maar serieus, als ik jou was, en je hebt de timing al grondig gecontroleerd, zou ik controleren of de transponder en de autosleutel hetzelfde signaal afgeven. Het is ook mogelijk dat je een defecte krukaspositiesensor of klopsensor hebt. Je moet er rekening mee houden dat de transponder, sleutel en het contactslot mogelijk afkomstig zijn van een auto met dezelfde motorcode als die van jou, die je op de sloop hebt gekregen. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42907 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Polo 1.9D AEF-motor
De sleutel heeft een andere bedieningseenheid die de slotdraad volgt, maar de pompmagneetklep in sommige dieselmotoren is de gecodeerde klep voor die sleutel. Man, steek hem niet in brand... Groeten en succes.