Zoek MDM

Bulletin

ECM-compatibiliteit Daewoo racer?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42652 door handmatig-mechanisch
Daewoo Racer ECM-compatibiliteit? Gepubliceerd door manual-mecanica
Weet iemand of er ECM-compatibiliteit is of welke computer ik kan gebruiken voor een Daewoo Racer 1.5 Monopoint? Hij heeft momenteel een niet-repareerbare ECM, 16189269 RC. Een ECM van dezelfde Daewoo, maar dan met een automatische transmissie, werkt wel.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42738 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: ECM-compatibiliteit op de Daewoo Racer?
Het is mogelijk als het dezelfde motor is, maar het verschil is bijna altijd klein. Waar je zeker van moet zijn, is dat de ECM echt defect is. Deze zou de accu- en ontstekingsspanningen moeten hebben en de 5V-referentiespanningen voor de MAP- en TPS-sensoren moeten afgeven. De meest voorkomende oorzaak van storingen is de module zelf. Dat er een vonk is, betekent niet dat hij goed is, en dat er geen vonk is, betekent niet dat de ECM defect is, aangezien de ontstekingsmodule zelfs zonder ECM kan werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42739 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: ECM-compatibiliteit op de Daewoo Racer?
Bedankt, Choto, voor je reactie. Het is al bevestigd dat het de ECM is die geen pulsen naar de injector stuurt. De HEI-module is in orde. Ik heb een andere geprobeerd en die gaat wel aan. Ik ben op zoek naar de ECM's die werken voor single-point injectie: RC, UD en TF.

Groeten.