Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Sprinter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42628 door handmatig-mechanisch
Mercedes Sprinter Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met een Mercedes Sprinter. Wanneer het koppelingspedaal in neutraal wordt ingedrukt, komt het toerental normaal gesproken boven de 2800 tpm, maar wanneer het koppelingspedaal wordt losgelaten, komt het maximum slechts op 2800 tpm. Op de snelweg valt hij al bij 2800 tpm uit, waardoor het nodig is om te schakelen om de snelheid te verhogen. In de vijfde versnelling is de topsnelheid 90 km/u bij 2800 tpm. Ik heb hier wat informatie over nodig en of er een sensor in de versnellingsbak zit die het toerental begrenst bij het schakelen (voor het geval de sensor defect is). Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48307 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs onderwerp Mercedes Sprinter
Ik neem aan dat je het al hebt opgelost!! Maar ik deel deze informatie met iemand die hetzelfde is overkomen.

Het probleem zit in de geometrieregelklep van de turbo en die bevindt zich onder het luchtfilter!! Dat is een gebrek aan vermogen, maar als je de koppeling intrapt tijdens het accelereren in een vacuüm en hem weer loslaat, verandert het vermogen niet. Dat komt doordat de koppelingspedaalsensor defect is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48371 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs onderwerp Mercedes Sprinter
Ik ben het met Manort eens, het signaal van die sensor is essentieel voor een goede werking van de turbogeometrie. Groeten.