Zoek MDM

Bulletin

Nissan Terrano D22, 4x4, stuurpompprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 3 weken geleden #42596 door handmatig-mechanisch
Beste allemaal
, Al een tijdje heb ik last van een probleem met de besturing van mijn Terrano pick-up (Frontier in andere delen). Bij het parkeren of het nemen van een bocht gedraagt het zich als een mechanisch stuur. Ik heb de pomp gedemonteerd en alle interne onderdelen geïnspecteerd, en ze zien er allemaal in goede staat uit. De pomp is van het type VK-513. Ik heb alles gedaan wat in de verschillende video's en informatiematerialen staat aangegeven, maar ik kan het probleem niet verhelpen. Ik gebruik de juiste olie en de riemspanning is goed.
Het enige waar ik aan twijfel, is de flow valve... misschien blijft die hangen, maar ik heb geen gegevens om de druk te controleren of een andere manier om dit te verifiëren. Kan iemand me informatie geven of de klep opnieuw inspecteren? Ik heb hem momenteel gedemonteerd en kan hem inspecteren? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 3 weken geleden #42602 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mechanics op het onderwerp: Nissan Terrano D22, 4x4, probleem met stuurbekrachtigingspomp
Hallo jongens, het meest voorkomende probleem met de Frontier is absoluut de terugslagklep, of hogestroomklep, zoals jullie hem noemen. Het symptoom is dat hij loslaat tijdens het rijden en stug wordt als je geparkeerd staat, maar... als je geparkeerd staat en gas geeft, raakt de stuurinrichting los. Als dit het symptoom is, zul je merken dat demontage onmogelijk is omdat hij verzegeld is. Vervang hem, wat niet erg duur is. Vul vervolgens, met beide voorbanden van de auto in de lucht, het stuurbekrachtigingscircuit, draai het stuur ongeveer tien keer naar links en nog eens tien keer naar rechts. Start vervolgens de auto en herhaal dit tien keer naar links en tien keer naar rechts. Als je dit niet doet, zal het circuit niet ontluchten (uit ervaring). Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42787 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mechanics op het onderwerp: Nissan Terrano D22, 4x4, probleem met stuurbekrachtigingspomp
Nou, vrienden.
Het probleem zat inderdaad in de hydraulische stuurpomp. Er zat speling (slijtage) tussen de as en de rotor. Daarbij kwam nog dat de stroomregelklep in het geleidingsgedeelte kapot was, wat resulteerde in een drukverlies.
Bedankt voor jullie informatie en advies...