Zoek MDM

Bulletin

elektrisch

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42414 door handmatig-mechanisch
elektrisch Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb al eerder gereageerd op het probleem met mijn auto, maar nu blijkt dat er iets anders aan de hand is. Het probleem is het volgende: ik heb een Hyundai Lantra 1.5 GLS i.
Als ik de verlichting of richtingaanwijzers aanzet, schokt de auto, maar als ik stationair draai, stopt hij soms ook. En nu doet hij iets anders. Als ik hem start, slaat hij niet aan en klinkt het alsof de contactpunten vastlopen.
Help me alstublieft. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42415 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding elektrische onderwerp
Controleer de dynamo. Lagers en borstels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42428 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, blijkt dat je problemen hebt met het opladen van de accu. Start hem met startkabels of probeer een andere om te kijken hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42458 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Je moet de stroom aarden wanneer je de lichten aanzet. Dat schakelt de stroom naar het contact uit en voorkomt vonken van de bougie.
Ik zou de contacten en bedrading van de lichten controleren. Begin met het uitsluiten ervan en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42477 door handmatig-mechanisch
u heeft ongetwijfeld een elektrisch probleem.
1e: Controleer de staat van uw accu (als deze in slechte staat is, maken we een fout bij het diagnosticeren van een defecte dynamo.
2e Om de staat van de dynamo te verifiëren, moet u een tester in voltmeterpositie gebruiken, parallel aangesloten, dat wil zeggen, positief op positief en negatief op negatief, het moet 13 volt of meer aangeven, maar niet meer dan 14V.
Het andere dat u kunt doen, is met een ampèremeter de uitgang van de dynamo loskoppelen, gemarkeerd met de letter B (dit is de kabel die naar de accu gaat). Sluit deze aan op de ampèremeter en sluit de kabel die u hebt verwijderd aan op het andere contact van de ampèremeter, het moet lading aangeven, dat wil zeggen, boven nul. Als u het verkeerd om aansluit (maak u geen zorgen), zal de naald naar de andere kant bewegen.
Als dit correct is en het probleem blijft bestaan, controleer dan uw verlichtingscircuits. Ga eerst naar de achterlichten, doorgebrande lampen, staat van de fittingen, enz.
Ik hoop dat dit helpt, laat het me weten.