Zoek MDM

Bulletin

De elektrische ventilator stopt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42362 door handmatig-mechanisch
De elektrische ventilator stopt niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Partner uit '99. Als ik de auto start, slaat de elektrische ventilator aan en blijft aan. Wat is het probleem? Is er risico op doorbranden?
Bedankt
, Daniel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42379 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp De elektrische ventilator stopt niet
Waarschijnlijk zit het relais vast. Controleer dat maar eens. Het zal niet doorbranden, maar de goddelijke knop zal er wel door slijten. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42382 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp De elektrische ventilator stopt niet
Waarschijnlijk is er een probleem met de thermische schakelaar (probeer de stekker eruit te halen; als het probleem dan verdwijnt, weet u dat u de schakelaar moet vervangen).
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42388 door handmatig-mechanisch
Vervang het relais, het moet vast blijven hangen. Je moet het masker verwijderen om erbij te kunnen. De ventilatoren branden niet door omdat ze constant draaien; dat is een fabeltje. Er is uiteraard meer slijtage, maar ze branden niet door.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42390 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp. Het circuit was in orde. Ik had moeite om de relais te vinden, die zich vooraan onder de grille bevinden. Het moet een fout in de ECU zijn geweest, die het stopsignaal van de elektromotoren niet ontving. Om het te verhelpen, heb ik de relais verwijderd en de motor laten opwarmen om het signaal te ontvangen. Vervolgens heb ik ze teruggeplaatst, waardoor het circuit gesloten was. Ten slotte heb ik gecontroleerd of de relais aan en uit zouden gaan, afhankelijk van de temperatuur.
Groeten, Daniel.