Zoek MDM

Bulletin

CAT 3406B motorprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden - 12 jaar 1 maand geleden #42247 door handmatig-mechanisch
CAT 3406B motorprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Caterpillar 3406B-motor gemonteerd op een Peterbilt-dumptruck uit 1996 met het volgende defect:

Tijdens het rijden slaat de machine vanzelf af. Als de contactsleutel na een paar minuten wordt verwijderd, start de machine probleemloos en stoot hij zwarte, stinkende rook uit. Als de contactsleutel echter in de contactsleutel blijft zitten nadat de machine is uitgeschakeld, heeft hij moeite om hem weer te starten.

Het motorstoringslampje op het dashboard gaat branden. Als het begint te knipperen en het motorstoringslampje uitgaat, slaat de motor ook af. Zolang het motorstoringslampje niet uitgaat, slaat de motor niet af.

Wanneer de truck beladen is, reageren de lage versnellingen niet

Een ander defect aan deze machine is dat de machine afslaat wanneer hij vooruit rijdt en ongeveer 200 km heeft gereden.

De motor draait tussen de 600 en 700 tpm bij lage snelheid en tussen de 1500 en 1600 tpm bij hoge snelheid.

Het motorstoringslampje geeft code 2.4 of 24 aan, ik weet niet meer precies welke code ze me vertelden.

Ik heb hem laten nakijken en de scan is de hele dag gedraaid en er kwamen geen fouten naar voren. Maar toen ik hem uit de garage haalde, bleek er een fout te zijn in de koelvloeistofsensor:

de machine oscilleert of spint.

Wat ik heb gemerkt, is dat al deze fouten optreden terwijl de machine rijdt. Als de machine alleen aan staat maar niet beweegt, oscilleert er verder niets.
Laatst bewerkt: 12 jaar 1 maand geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42259 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: CAT 3406B-motorprobleem
Controleer op valse contacten, bijvoorbeeld in de ECM-connectoren, aangezien deze oscillatie hierdoor veroorzaakt kan worden. Meer informatie over Cat-sensoren vindt u op www.autoavance.co.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42260 door handmatig-mechanisch
Controleer alle connectoren van de ECM-uitgang naar het dashboard. Het kan zijn dat een stekker slecht contact maakt of dat een leiding tegen metaal schuurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42261 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt voor je antwoord. Ik ga eens kijken wat je me vertelde en kijken of de motor een beetje beter presteert. Ik laat je weten wat er gebeurd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 dag geleden #42887 door handmatig-mechanisch
Goedenavond vrienden, ik zeg jullie dat het probleem niet is opgelost. Ik upload het probleem opnieuw en met de wijzigingen die ik heb aangebracht nadat ik heb gedaan wat jullie me vertelden.