Zoek MDM

Bulletin

Uitspraak Toledo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42220 door handmatig-mechanisch
Toledo-storing Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem bij de garage. Het blijkt dat ze me een Seat Toledo uit '96 met een 1.8 motor voor de distributieriemen hebben gebracht. Ik heb alles op de juiste punten afgesteld, de riem vervangen en alles goed gecontroleerd. Als ik hem start, voelt het alsof de verdeler niet vonkt.

Ik heb hem op de vervroegingsstand gezet volgens de fabrikant, maar het is nog steeds slecht.

Ik heb 6 of meer keer gecontroleerd of alles goed zat, en het is nog steeds slecht.

Mij is verteld dat de 1.6 motor dezelfde riem heeft, maar met minder tanden. Ik heb de tanden geteld om te kijken of het reserveonderdeel me voor de gek hield.

Morgen maak ik hem weer open om de tanden van de nieuwe riem te tellen, voor het geval dat het is. Kan iemand een ander probleem bedenken voor het geval dat het niet is?

Hij loopt onregelmatig stationair en als je gas geeft, komt hij niet op toeren; hij gaat niet harder dan 90 km/u.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42221 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het Toledo-
Hoi Igryo.
Ik denk niet dat het een defect aan de riem is. Als er tanden ontbraken, zou de timing mis zijn gegaan en zou de motor niet starten. Maar het is mogelijk dat er een tand achter in de distributieriem zit. Als je de timing kalibreert, krijg je de meting, maar de kleppen zouden dan wel los staan, wat de storing veroorzaakt. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42237 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het Toledo-
Het is nu opgelost. Het probleem was dat de documentatie bij de riem- en lagerset onjuist was. Er stond dat de nokkenasmarkering gelijk moest liggen met de cilinderkop, volgens een bestaande markering. Maar volgens Autodata staat de markering op de pignon op 12 uur.

Het vreemde is dat de auto het deed, dat er geen kleppen gebroken waren. Oei, wat een geluk, hehehe.

Conclusie: ik ben slecht in niet-originele reserveonderdelen (PowerGrip).:boos: