Zoek MDM

Bulletin

99 golf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42099 door handmatig-mechanisch
99 Golf Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Golf ontvangen met kapotte elektrische ramen. Ik heb alle zekeringen en relais gecontroleerd.
De afstandsbediening van het bestuurdersportier heeft alle knoppen en de centrale vergrendeling werkt van binnenuit.
Toen ik hem demonteerde, zag ik dat alle kabels naar een module lopen die aan de raammotor van het bestuurdersportier is bevestigd.
Ik heb de stekker van de afstandsbediening voor de deurschakelaar losgehaald en de kabels één voor één doorverbonden, maar ik heb de ramen niet zien bewegen.
Ik denk dat het de module is die in de raammotor zit. Denk je dat het de module is die vóór de aankoop van de module zit en dat het daarna niet meer zo is?

Ik heb de module van de aansluitingen van de raammotor verwijderd en er kwamen twee aansluitingen los, beide negatief, en er gebeurt niets als ik op de toetsen druk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42103 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs Golf- onderwerp
Igryo, als ik me goed herinner, zit er onder het stuur achterin een zwart kastje dat het systeem aanstuurt. Ik heb het ooit vervangen omdat de ramen niet werkten, maar ik weet niet meer of de vergrendeling hetzelfde deed. Controleer het in ieder geval.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42110 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs Golf- onderwerp
Ik heb het al opgelost. De oplossing was omhoog kijken, hehe.:lol: De enige zekering die ik blijkbaar niet had gecontroleerd, was die van de binnenverlichting. Dit systeem werkt blijkbaar samen met de binnenverlichting en de elektrische ramen. Toen ik hem verving, werkten de voorste al, en voor de achterste moest ik de deuren demonteren. De motoren zaten zo ver naar boven dat je alleen een klik hoorde, en toen je ze eruit haalde en weer terugplaatste, werkten ze al.

Naar mijn smaak:ziek: is het elektrische systeem van de Golf een beetje in de war. Een zekering van 10 ampère voor 4 elektrische ramen en de binnenverlichting,:boos: en voor het slot van de achterruit, werken ook samen.