Zoek MDM

Bulletin

brandstofverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42079 door handmatig-mechanisch
Brandstofverbruik Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Dodge Ram 50 uit 1988 met een 3k carburateur. Het probleem is dat hij veel brandstof verbruikt. De bougiekabels, verdelerkap, rotor en bougies zijn vervangen. Er zijn nieuwe, warme bougies geplaatst, maar het heeft geen enkele verbetering opgeleverd. Er is een druktest uitgevoerd en die gaf 140 lbs (63 kg) in alle cilinders. De carburateur is vervangen en er is een J 15 carburateur gemonteerd, maar er is niets meer teruggeplaatst. Ik heb advies nodig over dit probleem en ik hoop snel antwoord te krijgen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42098 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp brandstofverbruik
Ze hebben de carburateur vervangen, maar hebben gecontroleerd of de carburateurs wel goed waren. Ze hebben geprobeerd de sproeierstroom te verminderen en hebben dat getest om te zien hoe dat gaat. Houd de vlotter en de groef in de gaten en vergeet ook niet de brandstofpomp te controleren. Als je een elektrische hebt geplaatst en het een mechanische was, moet je de druk controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42183 door handmatig-mechanisch
Hallo en hartelijk dank voor je reactie. De pomp die ik had was elektrisch en gaat buiten de tank om. Die is vervangen door een nieuwe, maar geen originele. Het zal te maken hebben met het type pomp dat meer brandstof pompt dan de oude. De carburateur heeft een brandstofretouraanpassing gekregen omdat de carburateur die niet had. Hoe kan ik testen of de brandstofpomp ervoor zorgt dat er meer brandstof wordt verbruikt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42194 door handmatig-mechanisch
Meet de brandstofdruk, deze mag niet meer dan 1 bar meer of minder bedragen dan het bereik dat ze hadden. Er zijn er ook die extern zijn, maar een hoger gewicht hebben.