Zoek MDM

Bulletin

Probleem met versnellingswisselingen - Mitsubishi Eclipse 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42078 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik heb een Mitsubishi Eclipse uit 1998. Het probleem is dat de terugschakelingen (tweede, vierde en achteruit) op een gegeven moment niet meer werken. Na een paar keer proberen lukt het soms wel, en als een van de drie schakelt, werken ze allemaal weer soepel totdat de storing opnieuw optreedt. Het is belangrijk om te benadrukken dat de versnellingsbak nooit geluid maakt wanneer ik probeer te schakelen, en zelfs als ik de motor uitzet, schakelt hij nog steeds niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42097 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Schakelprobleem - 98 Mitsubishi Eclipse
Mmmmm, ik controleer de steun van de snaredrum voor het geval hij scheef staat. En de selectie is per snaar, toch? Zo ja, controleer dan de snaren, vooral de uiteinden die naar de snaredrum gaan. Ze hebben een rubberen kern die soms loslaat. Controleer het en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42115 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Schakelprobleem - 98 Mitsubishi Eclipse
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb alles gecontroleerd. Vandaag heb ik de connectoren losgeschroefd die de hendel met de behuizing verbinden en geprobeerd het mechanisme handmatig te bewegen, maar hetzelfde gebeurt. De connectoren die naar boven wijzen, passen erin... Het probleem zit duidelijk in de behuizing, maar ik weet niet wat het zou kunnen zijn of hoe ingewikkeld en duur de reparatie zou zijn. Misschien is het gewoon een los onderdeel of is het van zijn plaats geraakt, maar helaas zit er niets anders op dan de behuizing te verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42134 door handmatig-mechanisch
Verdorie, hondje, je moet hem eruit halen. Misschien is het binnenbeen dat door de goot loopt beschadigd, maar er zouden er wel een paar in de demontage-afdeling moeten liggen. Haal hem eerst uit elkaar voordat je iets zegt. Er komen ook wat balletjes uit, vallen of schuren. Controleer het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42137 door handmatig-mechanisch
We zullen zien wat ik vind; ik ga hem volgende week maandag uit elkaar halen.
Het zou enorm helpen als iemand de onderdelenhandleiding van de versnellingsbak die bij deze auto hoort, heeft.
Met vriendelijke groet, en zodra ik updates heb, deel ik ze op het forum.