Zoek MDM

Bulletin

een eenvoudige band verstellen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42064 door handmatig-mechanisch
eenvoudige riem verstellen
Hallo allemaal, ik heb een 1.6 Fiat Uno SCV uit modeljaar 1992 met airconditioning en ik moet de riem die van de krukas naar een poelie loopt, die van die poelie naar de dynamo loopt, afstellen. Ik kom er niet uit hoe ik hem moet spannen. Help me alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42066 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van het afstellen van een eenvoudige riem
Als de dynamo geen spanlager heeft en alleen door de demper en de dynamo loopt, moet er een Chinees oog in de dynamo zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42068 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van het afstellen van een eenvoudige riem
Hallo, ik ben monteur uit Mar del Plata, een Fiat Uno met een 1.6 motor en airconditioning. De krukaspoelie heeft drie bouten van 10 gauge. Verwijder deze. Demonteer de helft van de poelie. Je vindt een aantal vulplaatjes. Verwijder er één en test de spanning. Als hij nog steeds los zit, verwijder dan een andere. Doe dit bij het hermonteren door de poelie te draaien. Als je alles tegelijk vastdraait, is de kans groot dat hij breekt. Om de riem losser te maken, kun je meer afstandsringen toevoegen. Het gaat altijd over de krukaspoelie en de waterpomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42130 door handmatig-mechanisch
Ik heb precies gedaan wat je me vertelde. Sterker nog, ik heb een paar foto's gezocht van hoe hij afgesteld moet worden, maar hij zit helemaal niet vast. Er zitten geen scheiders op, er zit er maar één aan de buitenkant. Ik heb hem er op dezelfde manier op gezet, maar hij maakte een vreselijk geluid. Na twee dagen startte hij niet meer. Zou dat de reden kunnen zijn? En ik heb gecontroleerd of er olie in zit, haha, en of er vier draden naar de bougies gaan. De olie lijkt recent te zijn. Help alstublieft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42140 door handmatig-mechanisch
Het zou niet aan de riemmaat moeten liggen. Hij zou zonder problemen gespannen moeten kunnen worden, als ik me goed herinner. Degene die ik er een paar dagen geleden onder heb gezet, was een 10-versnellingsbak van 680 met een scheidingsfilter in het midden. Wat de olie betreft, het is vreemd. Er is niets in de buurt waar het zou kunnen lekken. Als het de krukaskeerring was, zou de druppel eerst door het distributieriemdeksel vallen. Let goed op waar de druppel vandaan komt. Help jezelf met een lamp en een spiegel indien nodig. Succes.