Zoek MDM

Bulletin

een eenvoudige band verstellen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42064 door handmatig-mechanisch
Het afstellen van een eenvoudige riem. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een 1.6 Fiat Uno SCV uit modeljaar 1992 met airconditioning en ik moet de riem die van de krukas naar een poelie loopt, die van die poelie naar de dynamo loopt, afstellen. Ik kom er niet uit hoe ik hem moet spannen. Help me alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42066 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op de vraag over het afstellen van een eenvoudige riem.
Als er geen spanlager aanwezig is en de kracht alleen via de trillingsdemper en de dynamo loopt, dan zou er een Chinees oog op de dynamo moeten zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42068 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op de vraag over het afstellen van een eenvoudige riem.
Hallo, ik ben een monteur uit Mar del Plata. Ik werk aan een Fiat Uno met een 1.6 motor en airconditioning. De krukaspoelie heeft drie 10 mm bouten; verwijder deze. Demonteer de helft van de poelie; u vindt daar een aantal vulplaatjes. Verwijder er één, monteer de helft weer en controleer de spanning. Als de riem nog steeds te los zit, verwijder dan nog een vulplaatje. Bij het terugplaatsen moet u de poelie draaien. Als u alles in één keer vastdraait, is de kans groot dat het breekt. Om de riem losser te maken, kunt u extra afstandhouders toevoegen. Ik heb het altijd over de krukas- en waterpompriem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42130 door handmatig-mechanisch
Ik heb precies gedaan wat je zei, ik heb zelfs foto's opgezocht van hoe het afgesteld moest worden, maar het zit helemaal niet vast. Er zitten geen afstandhouders in, alleen eentje aan de buitenkant. Ik heb het er toch op gezet, het maakte een vreselijk lawaai en na twee dagen startte de auto niet meer. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? En ik zag dat er olie in zit, haha, er lopen vier draden naar de bougies. De olie lijkt vers. Help alstublieft!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42140 door handmatig-mechanisch
De riemmaat zou geen probleem moeten zijn; hij zou zonder problemen moeten kunnen worden aangespannen. Als ik het me goed herinner, was de riem die ik een paar dagen geleden heb gemonteerd een 10 AV 680 met een spacer in het midden. Wat betreft de olielek, dat is vreemd; er is niets in de buurt waar het zou kunnen lekken. Als het de krukasafdichting zou zijn, zou de oliedruppel eerst van de distributieriemkap vallen. Kijk goed waar de druppel vandaan komt; gebruik indien nodig een lamp en een spiegel. Succes.