Zoek MDM

Bulletin

Losse draadjes in blok f8q verkeer helpen!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41984 door handmatig-mechanisch
Losse draadjes op F8Q-blok. Help! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo mensen, ik heb een probleem sinds ik een Trafic in de werkplaats heb neergezet om de cilinderkoppakking van een Trafic met een diesel F8Q-motor te vervangen. Toen ik de auto uit elkaar haalde, bleek de pakking kapot te zijn omdat deze los zat. Dit komt omdat het blok losse draden heeft en ze er inserts in hebben gezet en dat hebben ze verkeerd gedaan omdat ze allemaal slepen als je het aandraait... Ik heb geprobeerd er minstens 14 kilo op te zetten maar ik kom niet eens aan de 10 kilo dat de inserts die ze erin zetten slepen... Ik heb overal gevraagd maar ze geven me geen oplossing, omdat de oplossing was om inserts te zetten en die er al in zitten... Ze raden me ook niet aan om geld uit te geven om de motor eruit te halen en hem helemaal te demonteren om hem op een werkbank te zetten en de tegendraad te doen omdat ze zeggen dat dat niet zal werken vanwege het type blok... en ook vanwege de kosten...
Ik heb eraan gedacht om er tapeinden in te spijkeren... wat ik niet weet is hoe ik dat moet doen en of het zou werken...
alle hulp hierbij zou op prijs worden gesteld aangezien ik een spijker in de werkplaats heb en niemand die hem wil pakken lol...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42004 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteurs op het onderwerp losse draadjes in blok F8Q-verkeer: help!!!
huyyyyyyyyyyyyyy Ik ben voorstander van het vervangen van het blok, maar als dat niet mogelijk is, zouden de bouten wel kunnen werken, maar die zouden dan gelast moeten worden en zelfs dan is er nog het risico dat ze het koppel niet vasthouden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42061 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteurs op het onderwerp losse draadjes in blok F8Q-verkeer: help!!!
Dat probleem komt veel voor bij dat model. Zoals onze collega Kikemec zegt, is het meest praktische om het slot te vervangen. Andere oplossingen zijn erg onveilig en duur. Laat ons weten hoe het afloopt. :)