Zoek MDM

Bulletin

Mégane start moeilijk als hij koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41917 door handmatig-mechanisch
Megane start moeilijk als hij koud is Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik heb een klein probleem met mijn Megane 1.6 8V uit 1998. Morgen duurt het een eeuwigheid voordat hij start. Maar als hij warm is, start hij direct. Ik heb de bougiekabels vervangen, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Kan iemand me helpen waar ik moet beginnen? Alvast bedankt voor uw aandacht. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41921 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige mechanica op de moeilijkheid van de Mégane om koud te starten
Hallo jongens, begin met de ECT-, IAC- en IAT-sensoren, die direct verband houden met stationair draaien en een koude start. Als het kan, leg hem dan even aan de scanner om eventuele twijfels weg te nemen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41926 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige mechanica op de moeilijkheid van de Mégane om koud te starten
Over het algemeen is het bij een Renault die hard start, óf de koelvloeistoftemperatuursensor óf de bovenste dode puntsensor. Die laatste wordt ook wel een opneemmagneet, een volgaspositiesensor en nog zo'n twintig andere namen genoemd, hahaha.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41955 door handmatig-mechanisch
Nou vrienden, ik ga deze sensoren uitproberen. Groeten, ik houd jullie op de hoogte van wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41956 door handmatig-mechanisch
Broeder, wat zie je nog meer? Iets als zwarte of gedecomprimeerde rook of een andere aanwijzing?