Zoek MDM

Bulletin

Welk defect vertoont een VSS-sensor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41869 door handmatig-mechanisch
Welke fout heeft een VSS-sensor? Gepubliceerd door manual-mecanica
Het is mogelijk dat deze storingen te maken hebben met de snelheidssensor in een Renault Clio 1.6 uit 2003.

Deze registreert de snelheid niet, of soms wel. De motor slaat af bij het remmen. Soms verliest hij wat vermogen bij accelereren of schokt hij lichtjes.
Ik denk het wel. Kan iemand dit voor mij bevestigen?

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41872 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handmonteur op de vraag : wat is de fout van een VSS-sensor?
Nou, ik zal het zelf beantwoorden.
Ik heb wat rondgezocht en de volgende informatie gevonden, die ik letterlijk zal kopiëren.

De snelheidsmeternaald zakt bij Renault Megane, Kangoo en Clio.

Er is een probleem met verschillende Renault-voertuigen die de volgende storing vertonen: Op de weg zakt de snelheidsmeternaald plotseling naar nul. De auto verliest een beetje snelheid en vermogen, maar blijft rijden. Na een tijdje herstelt hij zich vanzelf. Soms wordt het probleem verholpen door het gas los te laten en weer gas te geven. Het gebeurt zelden in de stad en is meer merkbaar op de snelweg.
Het vreemde aan deze storing is dat de snelheidsmeter naar nul zakt.

Deze storing wordt veroorzaakt door de snelheidsmetersensor, die zich in de versnellingsbak bevindt.
Dit systeem is niet zoals het bekende systeem met een kabel (bekend als de snelheidsmeterbehuizing) die van de versnellingsbak naar de snelheidsmeter loopt.

Bij Renaults is het een elektronische sensor die een signaal naar de zwarte doos stuurt, en van daaruit een signaal naar de snelheidsmeter.
Wanneer er een storing in de sensor is, interpreteert de zwarte doos het voertuig als een lage snelheid en past de brandstofinjectie aan, zodat de motor koppel produceert, niet snelheid. (Bron: www.taringa.net/ )

In mijn geval hoefde ik alleen de stekker te verwijderen en de snelheidsmeter begon te werken. Maar ik zal in plaats daarvan de sensor verwijderen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41881 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handmonteur op de vraag : wat is de fout van een VSS-sensor?
Lekker sperma, zo heb ik het graag. Informeer degenen die het niet doen over de oplossing voor het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48804 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, collega. Ik heb hetzelfde probleem met een Kangaroo. Ik ga kijken of ik de sensor kan repareren en laat het je weten. Bedankt voor de informatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49101 door handmatig-mechanisch
Beter laat dan nooit. Sorry voor de vertraging met de oplossing. Ik heb de VSS uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet, en het probleem bleef bestaan. Het bleef bestaan. Ik heb hem er weer uitgehaald en alle verbindingen opnieuw gesoldeerd. Ik heb hem er weer in gezet en gelukkig ziet het er fantastisch uit. Dus, collega's, maak de hele printplaat schoon en soldeer hem opnieuw. Hij zal prima werken. Groeten en veel succes met de hardware.