Zoek MDM

Bulletin

Nissan B13 defecte cilinder

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41826 door handmatig-mechanisch
Nissan B13 defecte cilinder Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een storing in de derde cilinder van een Nissan GA16DE-motor uit 1995. De vonk komt van de verdeler. Ik heb de injectorvoeding gecontroleerd en die is in orde. Ik heb de injector apart getest en die is in orde. Het lijkt erop dat er geen injectiepuls is.
Als het geen bedradingsprobleem is, zou het dan een storing in de ECU kunnen zijn? Als het een storing in de CMP-sensor is, is het dan waarschijnlijk dat het slechts één injector betreft?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41827 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Nissan B13 defecte cilinder
Een vriend probeert de voeding van de injector in de + te testen, de ECU bedient alleen de negatieve kant van de injector, om de continuïteit van de kabeltest van de injector naar de computer te verifiëren.

Als het CMP slecht zou zijn, zou het alleen maar het functioneren van iedereen beïnvloeden.

Test ook of er een vonk ontstaat bij de bougie, terwijl de kabel uit de cilinder is verwijderd.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41828 door handmatig-mechanisch
De injector ontvangt + spanning. Wat ik deed was de injectorplug aan de zijkant loshalen en aansluiten op de defecte, en hij begon te injecteren. Het komt dus door een pulsstoring naar de injector. Morgen controleer ik de doorverbinding van de injector naar de ECU. Ik denk dat als alles in orde was, het gewoon een ECU-storing zou zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41831 door handmatig-mechanisch
Heb je alle mechanische opties geprobeerd voordat je overstapte op elektrisch? Uit wat ik lees, lijkt het erop dat je de cilinder niet hebt gecontroleerd op de juiste compressie met een compressiemeter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41833 door handmatig-mechanisch
Nou, het probleem ontstond nadat ik de motor had afgesteld. De derde injector injecteerde niet. Ik heb de doorverbinding tussen de injector en de ECU gemeten, maar die was er niet. Probleem: De draad die de massa naar de injector stuurt, was doorgeknipt. Ik heb hem gerepareerd en de injector injecteert nu.

Bedankt voor de hulp.