Zoek MDM

Bulletin

Opel Corsa 1700 diesel cilinderkop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41778 door handmatig-mechanisch
Opel Corsa 1700 diesel cilinderkop Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben bezig met het repareren van de cilinderkop van mijn Opel Corsa 1700 dieselmotor met Isuzu xi7d en omdat ik het werkplaatshandboek niet heb, kan ik niet vinden hoe ik de radiator moet aftappen, omdat het koelvloeistofcircuit vol olie zit. Ik hoop dat u me kunt helpen. Alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41791 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de cilinderkop van de Opel Corsa 1700 diesel
Leeg hem met de radiatorslang en blaas hem met lucht schoon als je geen slang kunt vinden, maar zelfs als je hem goed schoonmaakt, komt er altijd wel wat olie in het expansievat terecht... Het probleem is dat er olie in het water terechtkwam? Omdat sommige Opels een water-olie radiator hebben en die nogal eens lekken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41816 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de cilinderkop van de Opel Corsa 1700 diesel
Pas op met dat olie-in-water-probleem. De warmtewisselaars van Franse auto's doen hetzelfde, en het probleem zit niet in de cilinderkop. De beste manier om ze schoon te maken is door de twee radiatorslangen los te koppelen en het water een tijdje te laten lopen, en zelfs dan is niet alles weg.