Zoek MDM

Bulletin

Citroen C3 1.1 HFX distributiespanner

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden - 12 jaar en 3 maanden geleden #41512 door handmatig-mechanisch
Citroen C3 1.1 HFX timingspanner Geplaatst door manual-mecanica
Groeten aan iedereen:

en heb geprobeerd de distributie van deze auto te veranderen, maar ik weet niet echt hoe de spanner werkt. Ik heb me georiënteerd op de autodata en ik heb het gedaan zoals het zegt "of dat denk ik" en de auto start niet tenzij met hulp van het gaspedaal een beetje indrukken. Bij het starten rondt de auto goed rond en hoor ik geen vreemde geluiden. Ik ben bang omdat ik heb geprobeerd een tand van de krukas vooruit te laten gaan en vervolgens uit te stellen, maar ik hoor geen vreemde geluiden en bij een van de tests startte hij goed, maar ik bleef de speling van de riem tussen de krukas en de nokkenas zien. Het zou kunnen komen door de daling van het batterijvermogen vanwege zoveel starttests, hoewel het mij lijkt dat de startmotor goed trekt. Ik gebruik hem nu twee dagen op vol gas en ik verlies mijn moed en kracht en ben bang dat er iets anders kapot is gegaan.

Je weet niet hoezeer ik jouw hulp bij dit probleem waardeer.

Zoals altijd een hartelijke groet en bedankt allemaal.
Laatst bewerkt: 12 jaar 3 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41513 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van de Citroën C3 1.1 HFX distributiespanner.
Plaats de spanpennen in een uitsparing in de motor en draai ze vervolgens met een inbussleutel rechtsom tot de pijl in de zichtbare gleuf staat.
De timingmarkeringen verschijnen in Autodata. Positioneer ze zoals aangegeven en controleer ze voordat u begint. Draai ze een paar keer en verplaats ze naar de juiste positie, dan zouden ze moeten overeenkomen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41519 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van de Citroën C3 1.1 HFX distributiespanner.
Ik heb hem gemonteerd zoals je zegt, ik heb hem niet met de klok mee gedraaid, maar andersom "ik weet niet of dat belangrijk is, maar ik zal het doen". Ik heb alles gedaan behalve de draai met de klok mee die je noemde.

Ik heb gemerkt dat het onderdeel zonder spanner van de krukas naar de nokkenas een beetje mist om beter te kunnen spannen en los blijft zitten. Is dat een symptoom van een slechte afstelling van de spanner, toch? Ik bedoel, ik heb hem niet goed afgesteld.

Ik heb wat video's bekeken en die gebruiken een riemspanner. Is dat ook nodig?

Ik ben het zat om mijn hoofd te breken zonder succes, de autodata zegt in het gedeelte over de spanner:

- draai de spanrol totdat de index in de aangegeven positie 9 staat "geen draairichting" "met de klok mee" goed.

- monteer het spanrolborggereedschap "een L-vormige ring"

- draai de spanmoer tijdelijk vast.
- Draai de krukas 4 slagen en zet hem in de timingpositie.
- Controleer of de afstelpennen passen en verwijder ze.
- Houd de spanner vast met de inbussleutel, draai de moer los en verwijder de ring.
- Draai de spanrol tot de index in de aangegeven positie 12 staat, "uiteraard met de inbussleutel."
- En als hij voorbij de inkeping gaat, moet ik dan opnieuw spannen? Alles vanaf de eerste keer aanspannen. "Ik heb het gedaan, maar ik weet niet hoe het zit."

"Er zit iets los. Is het moeilijk om te doen met weinig ervaring met deze spanners?":( :( :( :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden - 12 jaar en 3 maanden geleden #41520 door handmatig-mechanisch
Ik heb het gepast zoals je zegt, ik heb de rotatie met de klok mee niet gedaan, maar het tegenovergestelde. "Ik weet niet of dat belangrijk is, maar ik zal het doen." Ik heb alles gedaan behalve de rotatie met de klok mee die jij noemt.

Ik heb gemerkt dat het deel van de krukas-nokkenas dat geen spanner heeft, te weinig spanning heeft en los aanvoelt. Is dat een teken van een slecht afgestelde spanner? Ik bedoel, ik heb hem niet goed afgesteld.

Ik heb een paar video's bekeken en ze gebruiken een gordelspanner. Is dat ook nodig?

Ik ben het nu al zat om mijn hersens te breken zonder resultaat. Autodata zegt in het tensor-topic:

-draai de spanrol totdat de index in de aangegeven positie 9 "geen draairichting" "met de klok mee" staat.

Monteer het spangereedschap "een L-vormige ring"

- draai de spannermoer tijdelijk vast.
-Draai de krukas 4 omwentelingen en zet deze in de timingpositie.
- controleer of de afstelpennen passen en verwijder ze.
- Houd de spanner vast met de inbussleutel, draai de moer los en verwijder de ring.
-Draai de spanrol totdat de index zich in de aangegeven positie 12" bevindt, uiteraard met behulp van de inbussleutel.

- En als hij over de inkeping gaat, herhaal dan de aandraaiing? Alles vanaf de eerste keer aandraaien. "Ik heb het gedaan, hoewel ik niet weet hoe het zit."

"Er ontbreekt iets. Is het moeilijk om dit te doen met weinig ervaring met deze spanners?" :( :( :( :( :(

Zoals altijd een hartelijke groet en bedankt allemaal.
Laatst bewerkt: 12 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41528 door handmatig-mechanisch
Nou, hij is al gemonteerd en werkt. Ik weet niet of het zo simpel is als het me ingewikkeld lijkt, hahaha. Het enige probleem is dat de riem een beetje piept, omdat het piepen harder wordt naarmate ik gas geef. Ik denk dat het komt omdat hij nieuw is, want ik ben al eens op pad geweest en hij klinkt minder goed.

En bovenal, een dikke hallo en bedankt allemaal.